کد خبر: ۱۳۶۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰ 29 November 2015
فراگیر نشدن رشته هاکی بین جوانان استان به دلیل نبود ساختارهای مناسب، زمزمه‌هایی مبنی بر جدایی رئیس این هیات را در استان مطرح کرده است.
«حسین صالحیان» که 7 سال است ریاست هیات هاکی استان را برعهده دارد تصمیم دارد به زودی استعفایش از ریاست این هیات ورزشی را به مدیر کل ورزش و جوانان استان تقدیم کند.
روزنامه همشهری درباره وضعیت ورزش هاکی در استان با وی به گفت‌وگو پرداخت که می‌خوانید.
  • وضعیت ورزش هاکی در استان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
در 7 سالی که ریاست هیات هاکی استان را بر‌عهده دارم تلاش کردم که این ورزش را به مردم استان بشناسانم ولی به دلیل نبود ساختارهای مناسب در این رشته، موفق به فراگیر کردن هاکی در بین جوانان یزدی نشدم از این رو قرار است به زودی استعفای کتبی خود را اعلام کنم.
  • یعنی در طول این مدت، هیچ موفقیتی در این رشته ورزشی در استان حاصل نشده است؟
در بدو ورود به هیات هاکی، موفقیت‌های خوبی در تربیت مربی، داور و تشکیل تیم‌های پایه داشتیم ولی به دلیل کمبود امکانات ادامه فعالیت برای هیات هاکی استان مقدور نیست.
  • آیا در این مدت تیم هاکی استان در مسابقه رسمی نیز شرکت کرده است؟
بله؛ مسابقات لیگ برتر هاکی کشور با حضور «بهرام شفیع» رئیس فدراسیون هاکی کشور به میزبانی استان برگزار شد و برای نخستین بار فینال این رقابت‌ها را از ورزشگاه شاهدیه به صورت زنده روی آنتن تلوزیون بردیم.
  • با توجه به تلاش‌هایی که در این مدت برای تقویت این رشته ورزشی در استان کردید، چرا قرار است این هیات را رها کنید؟
کمبود بودجه، یکی از مهم‌ترین مشکلات این ورزش در استان است، چمن مصنوعی مناسب و تخصصی ویژه هاکی در استان وجود ندارد و مجبور هستیم از سالن برای تمرینات استفاده کنیم. از طرفی برخورد چوب هاکی با کف پوش سالن‌های ورزشی، به سالن‌ها آسیب وارد می‌کند از این رو اداره کل ورزش و جوانان استان به این دلیل که البته منطقی است، علاقه‌ای به واگذاری سالن به هیات هاکی ندارد. با توجه به این‌که محل مناسبی برای برگزاری تمرینات در استان وجود ندارد، این رشته ورزشی در استان خروجی چندان رضایت‌بخشی نداشته است.
  • آیا مربی، داور و ورزشکار مورد نیاز این رشته در استان وجود دارد؟
مربی و داور آموزش‌دیده رشته هاکی در استان وجود دارد و در مسابقاتی که حدود 2 سال پیش در استان برگزار شد نیز 30 ورزشکار با استعداد در رشته هاکی شناسایی شدند اما به دلیل نبود زمین تمرین و امکانات اولیه، تمرینات تیم هاکی یزد از آن موقع تا به حال تعطیل شده است.
  • آیا برای تامین بودجه هیات هم با مشکل مواجه شدید؟
بله، ورزش هاکی تجهیزات خاصی می‌خواهد و به غیر از چوب و توپ، دروازبان‌های هاکی لباس‌های خاصی می‌پوشند که هر ست آن حدود 10 تا 12 میلیون تومان، قیمت دارد این در حالی است که تمام بودجه هیات در یک سال کمتر از 2 میلیون تومان است که کفاف دستمزد سالانه یک مربی را هم نمی‌دهد.
  • چرا تصمیم به استعفا گرفتید؟
بی‌توجهی به این رشته ورزشی، اصلی‌ترین دلیل استعفایم است. آن‌گونه که باید از این رشته ورزشی حمایت نمی‌شود این در حالی که روسای هیات‌های ورزشی به حمایت مسئولان امیدوار هستند اما این اتفاق در رشته هاکی رخ نداده است. اعتقاد دارم وقتی کسی نتوانست کاری از پیش ببرد باید خود را کنار بکشد و عرصه را به دیگران واگذار کند. شاید یک فرد جوان با طرز فکر جدید بتواند موجب رونق ورزش هاکی در استان شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار