افزایش همکاری‌های تجاری ایران و نروژ با توجه با قابلیتهای مختلفی که در استان خراسان جنوبی وجود دارد از جمله محورهای اصلی سفرسفیر نروژ به استان خراسان جنوبی است
کد خبر: ۱۳۰۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹ 17 November 2015

به گزارش تابناک با تلاشهای ابراهیمی نماینده وزارت امورخارجه ایران بازدید سفرای مختلف کشورها از شهرهای ایران آغاز شده است که از جمله آنها می توان به سفرخانم اولید لیسه نورهیم سفیر نروژ به استان خراسان جنوبی اشاره نمود .


شرکت در نشست بررسی زمینه‌های همکاری اقتصادی خراسان جنوبی و دولت پادشاهی نروژ ، بازدید از برداشت زعفران ،دیداربا اعضای اتاق بازرگانی و مدیران بزرگ شرکت‌های صنعتی استان و جاذبه‌های گردشگری بیرجند به ویژه باغ و عمارت جهانی اکبریه و همچنین دیدار با رؤسای دانشگاه‌های خراسان جنوبی و دو موسسه زیر پوشش بهزیستی از جمله بازدید های صورت گرفته در این دو روز بوده است .

سفیر نروژ با بیان اینکه خراسان جنوبی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های زیادی برای همکاری با نروژ دارد خاطرنشان کرد : این پتانسیلها را به سرمایه‌گذاران کشورم انتقال خواهم داد.

وی با اشاره به زمینه فعالیت‌های ایران با نروژ، اظهار کرد: فعالیت‌های ایران و نروژ در طول یک سال گذشته گسترده شده است و امید است با توافق هسته‌ای و رفع کامل تحریم‌ها این همکاری‌ها گسترده‌تر شود.

وی بابیان اینکه ایران بازار بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد: بسیاری از افراد ایرانی تحصیل‌کرده هستند و فرصت‌های خوبی برای همکاری به وجود می‌آورند.

وی صنعت ماهیگیری و آبزیان را از دیگر زمینه‌های همکاری ایران با نروژ دانست و افزود: کشور نروژ ظرفیت‌های خوبی در این صنعت داشته و می‌تواند در این زمینه با ایران همکاری کند.

اودیسه نورهیم بابیان اینکه نروژ کشوری نفت‌خیز است، بیان کرد: درزمینهٔ صنعت نفت نیز کشور نروژ می‌تواند فعالیت‌های زیادی با ایران داشته باشد و تمایل ما به همکاری در این زمینه زیاد است.

اودیسه نورهیم بابیان اینکه باید تمایلات شرکت‌های بازرگانی نروژ برای سرمایه‌گذاری در ایران در نظر گرفته شود، اظهار کرد: سفیران در سفرهای خود پتانسیل‌های ایران را بررسی کرده و به این شرکت‌ها و بخش‌ها گزارش می‌دهند.

سفیر نروژ در ایران با بیان اینکه در زمینه توریست نروژ تمایل دارد همکاری‌های خود را با ایران بیشتر کند، یادآور شد: ایران پتانسیل‌های بالایی برای جذب توریست دارد که می‌تواند تقویت و زمینه تعاملی بین ایران و نروژ باشد.

نورهیم ادامه داد: برای جذب گردشگر ابتدا باید زیرساخت‌های لازم مانند صنعت هتلینگ و حمل و نقل محقق شود و بخش گردشگری می‌تواند محلی مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشد.

وی اذعان داشت: سفارت نروژ می‌تواند برای جذب سرمایه‌گذار اطلاعات لازم در مورد ظرفیت‌های این استان را در اختیار بخش خصوصی و دولتی نروژ قرار دهد.

نورهیم از راه‌اندازی اتاق بازرگانی ایران و نروژ در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: راه‌اندازی این اتاق فرصت خوبی برای تجار دو کشور در برقراری تعامل و همکاری است.

سفیر نروژ دومین میهمان خارجی خراسان جنوبی در سال‌های پس از استان شدن است؛ این سفر گویا بیشتر با محوریت توسعه همکاری‌های نروژ با ایران است و مشخصاً زمینه‌های همکاری این استان با نروژ بیان نشده است و نوید می‌رود مسئولان خراسان جنوبی از فرصت حضور دو روزه خانم سفیر بهره کافی را برده باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار