مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال در کشور هدفگذاری شد که سهم این استان سالانه ٢.۵ میلیون نهال طی چهارسال است.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴ 26 February 2023

به گزارش تابناک سمنان، جعفر مرادی حقیقی روز یکشنبه در نشست برنامه ریزی و برگزاری برنامه‌های هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در استان سمنان، گفت: با هدف مشارکت مردم در سرسبزی و آبادانی استان، آماده توزیع ۹۰۰ هزار اصله نهال در سال جاری هستیم.

وی گفت: تولید و کاشت یک میلیارد درخت توسط دولت طی چهار سال برای کشور در دستور کار قرار گرفته که از این میزان، ۱۰ میلیون اصله درخت برای استان سمنان تعیین شده، سالی ٢ و نیم میلیون باید در استان تولید و کاشت شود.

مرادی حقیقی افزود: این طرح یک طرح مردمی است که در کشور تحت عنوان طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت نامگذاری شده که امید آن می رود ضمن اطلاع رسانی های جامع و استفاده از ظرفیت معدنکاران و صنعت، بهره برداران و عشایر، تمامی تشکلهای مردم‌نهاد، آموزش وپرورش، دانشگاه‌ها و سمن‌ها با موفقیت در استان نیز به اجرا در آید.

وی بیان کرد: حراست از اراضی ملی و منابع طبیعی کشور به عنوان سرمایه‌های ملی با مشارکت و همکاری مردم میسر و شدنی است.

از ۹ و هفت دهم میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابان و خشک، ۳۸ و نیم درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و سه و ۶ دهم درصد جنگل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار