رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ۲۰۰ تن پرتقال برای تنظیم بازار استان در شب عید خریداری و ذخیره شده است.
کد خبر: ۱۰۹۰۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹ 31 January 2023

به گزارش تابناک سمنان، محمدرضا قاسمی روز سه‌شنبه در نشست خبری در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: تامین ۱۰۰ تن سیب برای بازار شب عید پیش‌بینی شده و پیرو دستور استاندار سمنان خرید سیب از کشاورزان استان و بیشتر از مناطق شرقی در دستور کار است.

وی بیان کرد: جوجه‌ریزی دی ماه بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه و برای بهمن ماه نیز تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه انجام شد و پیش‌بینی می‌شود در بازار عید نوروز و ماه مبارک رمضان کمبودی در زمینه گوشت مرغ وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در تامین گوشت قرمز در استان سمنان مشکل نداریم و نگرانی در زمینه تامین وجود ندارد، ابراز کرد: میزان عرضه گوشت قرمز در بازار استان سمنان متناسب با نیاز مردم است و تلاش می‌شود از طریق واردات در قیمت گوشت قرمز اصلاحات صورت گیرد.

قاسمی افزود: هدفمندی یارانه‌ها و اصلاح نرخ ارز موجب افزایش قیمت نهاده شد و افزایش قیمت گوشت تولیدی با توجه به قیمت نهاده ها قابل دفاع است.

۷۳۶ میلیارد تومان مصوبه سفر رییس جمهور به استان سمنان

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ارزش مصوبات سفر رییس جمهور به استان در حوزه جهادکشاورزی ۷۳۶ میلیارد تومان است که برای بخش‌های مختلف مانند مرمت لایه‌روبی قنات، طرح‌های آبخیزداری، عشایری، توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای و توسعه سامانه نوین آبیاری برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۴۰ میلیارد و امسال پنج میلیارد تومان در بخش کشاورزی و ۱۰ میلیارد تومان برای لایه‌روبی قنات تخصیص یافته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: افت شدید دما و نوسانات شدید دمایی موجب شده اجرای طرح‌ها در برابر سرمازدگی مقاومت چندانی نداشته باشد.

وی بیان کرد: مرکز تحقیقات شاهرود، تحقیقات بر ارقام هیبریدهای مقاوم در برابر سرمازدگی را در دست دارد و پیش‌بینی می‌شود طی ۲ سال آینده ارقام‌های مقاوم در برابر سرما وارد بازار شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی افزود: اکنون به منظور حمایت از کشاورزان و دامداران خرید تضمینی انجام می‌شود و نهاده به صورت امانی در اختیار کشاورزی قرار می‌گیرد و کشاورزی قراردادی را پیش می‌برد.

وی بیان کرد: ۴۳‌ هزار راس دام سبک در استان سمنان خرید تضمینی شد که به دلیل مشکل در پرداخت نقدینگی، بهای خرید تضمینی در قالب تهاتر پیگیری می‌شود.

۲۰۰ تن پرتقال برای تنظیم بازار شب عید استان سمنان خریداری شد

افتتاح ۱۳۷ طرح کشاورزی استان سمنان در دهه فجر ۱۴۰۱

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ۱۳۷طرح عمرانی و تولیدی در بخش کشاورزی با اعتبار ۳۶۰ میلیارد تومان استان دهه‌ فجر افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: از مجموع طرح‌های آماده افتتاح دهه‌فجر امسال در بخش‌های کشاورزی، دامداری و آب‌ وخاک استان سمنان، ۱۰۴ طرح عمرانی است که با صرف بیش از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار تکمیل و آماده افتتاح‌ شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، به افتتاح ۳۳ طرح تولیدی و اقتصادی بخش کشاورزی و دامداری در استان سمنان به مناسبت دهه فجر امسال اشاره و تصریح کرد: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری حدود ۲۹۰ میلیارد تومان از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی آماده افتتاح است.

وی اضافه کرد: با افتتاح این طرح‌ها برای ۲۰۳ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد و برای ۲۱۱ نفر نیز اشتغال تثبیت می شود و ۳۳۴ خانوار استان سمنان از تسهیلات و منافع افتتاح آن بهره‌مند می‌شوند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه این ۱۳۷ طرح در همه شهرستان‌های استان سمنان افتتاح می‌شوند عنوان کرد: از این تعداد میامی با ۴۹ طرح بیشترین و سمنان با سه طرح کمترین سهم از مجموع پروژه‌های قابل‌افتتاح بخش کشاورزی استان سمنان به مناسبت دهه فجر را دارند.

وی با بیان اینکه دهه فجر امسال پنج طرح با صرف اعتبار بیش از ۲۳۲ میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود و عملیات اجرایی این طرح‌ها در بخش‌های عمرانی و اقتصادی شامل سیستم‌های نوین آبیاری کم‌فشار، پرورش شترمرغ، کشتارگاه دام و طیور و گلخانه آغاز و با حضور مسئولان کلنگ احداث این طرح‌ها به زمین زده می‌شود.

۲۰۰ تن پرتقال برای تنظیم بازار شب عید استان سمنان خریداری شد

اجرای طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر در دست پیگیری است

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان هم گفت: اجرای طرح مهدیشهر قطب دامپروری در سطح کلان مطرح است که ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مطالعات درنظر گرفته شد که اکنون ۳۵۰ میلیون تومان برای مطالعات پرداخت شد.

نوربخش عرب ادامه داد: ایجاد پنج مجتمع تولیدی در طرح قطب دامپروری مهدیشهر برنامه‌ریزی شد و تولید شیر و گوشت سنگسری و فرآوری تولیدات، بازار و بازاررسانی از ابعاد مختلف مطالعات است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ۲هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش عمرانی و اقتصادی برای اجرای طرح قطب دامپروری مهدیشهر پیش‌بینی شده است.

۱۱۷ پلاک اراضی کشاورزی استان سمنان رفع تداخل شد

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: ۹۶۰ هزار پلاک ثبتی در استان مشمول تداخلات است که اکنون ۱۱۷ پلاک رفع تداخل شد.

غلامرضا خراسانیان بیان کرد: ۱۷۳ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی در استان سمنان وجود دارد و اکنون برای ۴۸ هزار هکتار از اراضی روند اداری انجام شد و آماده صدور سند است. تلاش می‌شود تا پایان امسال به عنوان اولین استان در کشور رفع تداخلات اراضی کشاورزی در سمنان اعلام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار