استاندار سمنان گفت: ۱۴ شرکت دانش‌بنیان طی یکسال گذشته به مجموعه واحدهای فناور استان افزوده شد.
کد خبر: ۱۰۷۹۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶ 30 November 2022

به گزارش تابناک سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی روز چهارشنبه در اولین رویداد فناورانه در زیست بوم فناوری و نوآوری سمنان و رونمایی از نمایشگاه واقعیت مجازی و محصولات شرکت های فناور به مناسبت نکوداشت هفته فناوری در سالن اجتماعات شهید پازوکی پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان افزود: ۱۴ شرکت دانش بنیان طی یکسال گذشته به استان اضافه شد و مشخصات بالغ بر ۶۲ شرکت دیگر نیز به معاونت فناوری ریاست جمهوری ارسال شد و امیدواریم شاهد فعالیت این شرکتها نیز باشیم‌.

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه سیاست و نگاه در استان سمنان حمایت از شرکت های دانش بنیان است، افزود: حمایت‌ مالی ، تامین زمین و پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان با تمام قوت ادامهمی یابد و در این راستا ایجاد اشتغال توسط شرکتهای دانش بنیان‌ مورد انتظار است.

وی ابراز داشت: در برخی واحدهای کارگری استان نگرانی بابت تامین نیروی انسانی وجود دارد و از سویی، یکی از دغدغه ها ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان دانشگاه ها است.

هاشمی با بیان اینکه بهترین راه ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان دانشگاهی اهمیت دادن به شرکتهای دانش بنیان است، تصریح کرد: اگر به دنبال فرآوری محصولات و افزایش بهره وری هستیم باید به شرکت های دانش بنیان توجه کنیم‌.

استاندار سمنان، یکی از مولفه های تاثیرگذار در حوزه اقتصاد را شرکت های دانش بنیان دانست و ادامه داد: مجموعه ادارات کل و بانکها برای حمایت از شرکتهای دانش بنیان آمادگی کامل دارند.‌

وی یادآور شد: آمادگی تامین زمین به هر میزان برای شرکت های دانش بنیان وجود دارد و اولویت برای مدیران ، تهیه و خرید محصولات تولیدی استان در تمامی زمینه ها است.

در حاشیه بزرگ ترین رویداد فناورانه زیست بوم فناوری و نوآوری سمنان، از پنج محصول فناورانه شرکتهای فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با حضور علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری ، عباس گلرو نماینده مردم شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از چهره های علمی و دانشگاهی استان سمنان، رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار