مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بابیان اینکه آموزش نکات ایمنی هنگام وقوع بلایای طبیعی اصلی مهم در کاهش تلفات است، گفت: مانور زلزله در مدارس استان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۷۹۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱ 30 November 2022

به گزارش تابناک سمنان، ایرج کارخایی ضمن بیان اینکه آموزش نکات ایمنی برای عموم مردم یک ضرورت است، ابراز داشت: بر این اساس مانور زلزله در مدارس و محلات همجوار استان سمنان برگزار شد.

وی با بیان اینکه برگزاری مانور زلزله و ایمنی به صورت محله محوری دنبال می‌شود، افزود: در این راستا به ساکنان محله‌های مجاور مدارس نیز آموزش‌های لازم ارائه شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با بیان اینکه افزایش آگاهی عمومی به ویژه ساکنان محله‌های مجاور مدارس و اولیای دانش آموزان هدف اصلی این طرح بود، ابراز داشت: این اقدام می‌تواند به کاهش تلفات نیروی انسانی در مواجه با بحران بسیار کمک کند.

کارخائی با بیان اینکه آموزش حداقل‌های امداد و نجات و نحوه پناه گیری هنگام وقوع بحران برای عموم مردم در سنین مختلف ضروری است، تصریح کرد: با آموزش‌های اصولی مردم می‌توانند هنگام بحران در کنار نیروهای امدادی قرار گرفته و در عادی شدن شرایط شهر و روستا کمک کننده و مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه آموزش نکات ایمنی هنگام رخداد بلایای طبیعی از جمله زلزله پیگیری می‌شود، افزود: اجرای برنامه‌های ارتقای تاب‌آوری اجتماعی هنگام مدیریت بحران با مشارکت اهالی محله‌های همجوار با مدارس در دستور قرار دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار