مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: ۱۷ هزار و ۱۲۶ نفر مراجعه‌کننده به پایگاه‌های انتقال خون این استان از ابتدای امسال تاکنون موفق به اهدای خون شدند.
کد خبر: ۱۰۷۵۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱ 08 November 2022

محسن طاهریان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز داشت: ۲۰‌ هزار و ۴۹۷ نفر از ابتدای امسال تا کنون برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون استان سمنان مراجعه کردند که برخی از این تعداد بنا به دلایلی موفق به اهدای خون نشدند.

وی بیان کرد: ۱۱‌ هزار و ۲۸۳ نفر از مراجعه‌کنندگان به پایگاه‌های انتقال خون استان سمنان از ابتدای امسال تا کنون را اهداکنندگان مستمر تشکیل می‌دهد.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان خاطر نشان کرد: افرادی که ۲ مرتبه یا بیشتر در سال خون اهدا کنند، اهداکنندگان مستمر تلقی می‌شوند و اکنون انتظار است در کنار اهداکنندگان مستمر، آحاد جامعه مشارکت در اقدام خداپسندانه اهدای خون را دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه اهدای خون به منزله نجات جان یک هموطن است، اظهار امیدواری کرد که رسانه‌ها در کنار اداره‌کل انتقال خون استان سمنان به منظور ترغیب شهروندان به اهدای خون بیش از پیش همراهی کنند.

طاهریان یادآور شد: نیاز به خون همیشگی و انتظار است که سرمای هوا و شیوع آنفلوآنزا و کرونا مانع از حضور به پایگاه‌های انتقال خون استان سمنان برای اهدای خون نشود.

وی تصریح کرد: مسوولان انتقال خون به اهداکنندگان همواره اطمینان می دهند که در مراکز اهدای خون برای پیشگیری از شیوع کووید۱۹  رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بالاترین سطح، انجام می‌شود و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان تاکید کرد: اکنون نیاز به اهدای خون در استان وجود دارد و کمبود گروه‌های خونی منفی و به ویژه گروه خونی o در اولویت است.

وی اظهار داشت: افراد گروه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال می‌توانند برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند و پس از انجام معاینه‌ها و بررسی دقیق آزمایش‌های تجویز شده از سوی متخصصان و پزشکان مستقر در مراکز انتقال خون، نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

طاهریان خاطرنشان کرد: چهار پایگاه اهدای خون در شهرستان‌های گرمسار، سمنان، شاهرود و دامغان در استان سمنان فعال است و متقاضیان اهدای خون می‌توانند با مراجعه به این مراکز در نجات جان هم‌نوعان مشارکت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، چهار پایگاه اهدای خون در استان سمنان از ساعت هشت صبح فعالیت را آغاز می‌کنند و خون‌گیری از متقاضیان تا ساعت ۱۳ ادامه دارد.

آزمایش‌هایی مانند هپاتیت بی و سی، ایدز و بیماری های مقاربتی از خون های اهدایی به عمل می‌آید و خون اهدایی برای افراد نیازمند در عمل های جراحی، درمان مجروحان تصادف، زایمان، برای تالاسمی و هموفیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فواید اهدای خون را «اینجا» مشاهده کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار