استاندار سمنان گفت: رعایت استانداردهای ملی و داخلی ضامن سلامت جامعه است و موجب ارتقای سطح ایمنی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۳۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹ 23 October 2022

به گزارش تابناک سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی روز یکشنبه در نشست شورای استاندارد استان سمنان در سالن کوثر استانداری تاکید کرد: استانداردهای داخلی و ملی در حوزه های مختلف برای حفظ ایمنی و سلامت‌ آحاد اقشار جامعه مقوله ای ضروری است که توجه مستمر به آن و بررسی و رسیدگی به اموری که ملزم به رعایت استاندارد هستند، در طول سال باید صورت گیرد.

استاندار سمنان گفت: مولفه ها و الزامات استاندارد و شاخص های زیرمجموعه آن زبان‌ مشترک‌ همه‌ کشورهای جهان در بخش های مختلف از جمله انواع کالاها و خدمات است.

وی استاندارد را یکی از شاخصه ها و مولفه های رقابت در بازار های دنیا عنوان و بیان کرد: رعایت الزامات جهانی استاندارد و توجه‌ به این‌ مساله توسط تولیدکنندگان ضرورت دارد.

هاشمی افزود: رعایت استاندارد جهانی،‌ منطقه ای و داخلی کشور، سه مولفه ای است که باید به منظور فروش و صادرات محصولات مدنظر واحدهای تولیدی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه رعایت موارد و الزامات استانداردهای جهانی برای تقویت روند صادرات کالا به بازارهای جهانی اهمیت زیادی دارد، ابراز داشت: واحدهای تولیدی صادراتی باید به این مقوله‌ توجه ویژه داشته باشند.

استاندار سمنان تاکید کرد: رعایت الزامات استاندارد و نظارت های مستمر در مقوله های سوخت، سلامت جسمی و روحی شهروندان به ویژه در حوزه شهرداری ها، رفت و آمد و تردد شهری مردم، آسانسورهای مسکونی و اداری، از این دست امری لازم است.

در این نشست از سه واحد تولیدی برتر استان سمنان در بخش رعایت استانداردها تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار