طبق آخرین اطلاعات از ستاد مقابله با کرونا؛
طبق آخرین اطلاعات از ستاد مقابله با کرونا شهرستان سرخه کماکان در وضعیت نارنجی یا همان هشدار جدی شیوع ویروس کرونا قرار دارد و سمنان و مهدی‌شهر در وضعیت زرد هستند.
کد خبر: ۱۰۷۳۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸ 23 October 2022

به گزارش تابناک سمنان، طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت مبتنی بر آمارهای ارسالی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، شهرستان سمنان در ابتدای هفته جاری بازهم در وضعیت زرد کرونایی یا همان هشدار، ماند. آمارها نشان از افزایش شیوع ویروس کرونا در مرکز استان دارد.

شهرستان مهدی شهر نیز در جدیدترین رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا، در وضعیت زرد قرار گرفته است تا تعداد شهرهای آبی استان کاهش یابد.

شهرستان سرخه برای چهارمین هفته متوالی در شرایط نارنجی قرار دارد. شرایط نارنجی در واقع همان هشدار جدی است و نشان از شیوع ویروس در بین جامعه دارد.

یک تغییر دیگر نیز رنگ بندی کرونایی نسبت به هفته‌های قبل داشته و آن هم ورود مهدی شهر از وضعیت آبی به زرد است این شهرستان دو هفته قبل در وضعیت زرد بود که هفته پیش به آبی و مجدداً این هفته به زرد تغییر وضعیت داده است.

در حال حاضر میامی نیز در شرق استان سمنان در کنار دامغان و شاهرود در وضعیت آبی قرار دارد.

وضعیت آبی در واقع شرایط تثبیت شده بیماری کرونا محسوب می‌شود اما به معنای پایان همه محدودیت‌ها و پروتکل‌ها نخواهد بود چرا که با بی احتیاطی، ممکن است دوباره شرایط استان تغییر کند.

شهرستان‌های گرمسار و آرادان نیز در غربی‌ترین نقاط استان سمنان در وضعیت آبی کرونایی هستند.

بر اساس آخرین به روز رسانی‌ها، همانند هفته گذشته چهار شهر کشور در وضعیت قرمز قرار دارد شرایطی که بعد از مدت‌ها دوباره رنگ قرمز را روی نقطه ایران اسلامی پدید آورده است.

تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی نیز از ۱۹ به ۲۶ شهر افزایش یافته است. تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۲۰۳ شهر به ۱۸۸ شهر کاهش و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۲۲۶ به ۲۳۰ شهر افزایش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار