استاندار سمنان گفت: هوشمندسازی و ارتقای تجهیزات نرم‌افزاری در مراکز آموزشی استان با اهتمام ویژه به وسیله مسولان این حوزه دنبال شود.
کد خبر: ۱۰۷۲۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸ 19 October 2022

به گزارش تابناک سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری ابراز داشت: مشکل فضای آموزشی در استان سمنان کم است، اما در زمینه هوشمندسازی، تجهیزات و فناوری نرم‌افزاری نیاز به ارتقا دارد.

وی ادامه داد: کمبود نیروی انسانی دغدغه مهم آموزش و پرورش استان سمنان است و انتظار است نگاه ویژه در این زمینه وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: امکان پرداخت تسهیلات کم‌بهره از محل تبصره ۱۶ در زمینه آموزش و پرورش وجود دارد و برای ارتقای آموزش و پرورش همراهی می‌شود.

هاشمی افزود: سمنان جزو استان‌های پهناور کشور است که با وجود پراکندگی که آموزش را دشوار می‌کند، اما مدرسه خشتی و گلی ندارد، ولی مدرسه کانکسی در استان سمنان وجود دارد.

وی یادآور شد: براساس آمار ۱۱۰ هزار دانش‌آموز زیر نظر ۱۱‌هزار نفر از اقشار فرهنگیان آموزه های تعلیم و تربیتی را در استان سمنان فرامی‌گیرند.

استاندار سمنان تاکید کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی با هدف بهینه سازی، متناسب‌سازی فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای با هدف افزایش میزان تحرک بدنی دانش آموزان با اهتمام ویژه در استان دنبال شود.

وی یادآور شد: ۱۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح شهید سلیمانی برای استان سمنان در نظر گرفته شد که انتظار می‌رود این اعتبارات جذب شود.

هاشمی تاکید کرد: مهارت‌آموزی و اجرای طرح شهید سلیمانی از اولویت های اصلی‌ دولت سیزدهم است و انتظار می‌رود مسوولان آموزش و پرورش برای تحقق این رویکرد بیش از پیش تلاش کنند.

استاندار سمنان گفت: فرهنگیان استان سمنان همواره همراه دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و شاهد هیچ‌گونه دغدغه‌ای در استان نبودیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکهزار و ۱۰۰ آموزشگاه استان سمنان در سال تحصیلی جدید پذیرای بیش از ۱۲۴ هزار دانش آموز است.

احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه نیز در نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان حضور داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار