شاهرود- پیکر شهید سرهنگ دوم محمد عباسی که در سیستان و بلوچستان به شهادت رسید، با حضور مردم متدین و قدرشناس، در شاهرود تشییع شد.
کد خبر: ۱۰۷۲۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸ 19 October 2022

به گزارش تابناک سمنان، میعادگاه کانون بسیج شاهرود یا همان سپاه سابق، باز هم برای شاهرودی‌ها، وعده گاه است. جایگاهی که چهار دهه شهدایشان را از آنجا بدرقه و تشییع کردند. شاهرودی‌ها چه روزها و شب‌هایی که در این مکان معنوی معراج الشهدا، عاشقی‌ها که نکردند.

این بار قرعه به نام شهید نیروی انتظامی است باز هم لاله آورده‌اند این بار از دیار سیستان و بلوچستان؛ به همین دلیل است که سپید و سبزپوشان امروز بیشتر به چشم می‌خورند. ماشین‌های رانندگی مسیر را از سه راهی فروغی خیابان امام شاهرود بسته‌اند. ماشین آتش نشانی نیز کنار آنها قرار دارد.

کجایید ای شهیدان خدایی

وانتی را داربست گذاشته‌اند تا مداح و تصویربرداران در آن قرار گیرند. کجایی ای شهیدان خدایی بخوانند. لاله امنیت را امروز به دوش بگیرند و مسافتی ببرند. تشییع اما همین جا تمام نمی‌شود آنطور که علی عباسی از اقوام شهید محمد عباسی به خبرنگار مهر، می‌گوید: قرار است پیکر این شهید بعد از مشایعت در شاهرود سوار بر خودرو به بسطام برده شود.

عباسی با بیان اینکه پیکر شهید عباسی امروز در بسطام و گلزار شهدای امامزاده ابوالقاسم (ع) به خاک سپرده خواهد شد، بیان کرد: تشییع امروز در بسطام از امامزاده تا گلزار شهدا ادامه خواهد داشت و به خواسته خانواده این شهید بزرگوار مراسم ختمی هم برای ایشان برگزار می‌شود.

این خویشاوند شهید عباسی می‌افزاید: همین امروز ساعت ۱۴:۳۰ قرار است مراسم ختمی در حسینیه صباغان بسطام واقع در خیابان شهید مطهری به یاد این شهید بزرگوار برگزار شود که از حضور مردم هم در مراسم تشییع و هم در مراسم ظهر قدردانی می‌کنیم که نشان داده‌اند هرگز برای قدرشناسی قدمی کوتاه نمی‌گذارند.

وداع با پیکر شهید عباسی در شاهرود

شهید محمد عباسی مأمور نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی، در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت بود. آنچه مشخص است، این شهید گران قدر در یک عملیات تروریستی مورد اصابت گلوله مزدوران قرار گرفته و به فیض شهادت رسیده است.

تشییع پیکر سرهنگ دوم محمد عباسی از ساعت ۹ کم کم شکل رسمی می‌گیرد اما همکاران و کسانی که وی را دور و نزدیک می‌شناختند و حتی کسانی که نام او را هم نشنیده اما با وی هم لباس بودند، آمده‌اند گروهی اشک می‌ریزند و شگفتا که این لاله‌ها با دل مردم چه می‌کنند که این چنین به قول شهید آوینی نشناخته گریه می‌کنند چون برادرشان را از دست داده‌اند.

دنبال مسببان هستیم

فرمانده انتظامی شاهرود نیز در حاشیه این مراسم در گفتگوی کوتاه با خبرنگار مهر، امنیت و اقتدار ایران اسلامی را مرهون خون شهدا دانست و تاکید کرد: شهید عباسی متولد سال ۶۸ در بسطام بود که در سیستان و بلوچستان ناجوانمردانه به شهادت رسید و امروز حضور پرشور مردم متدین شاهرود و بسطام در مراسم تشییع این شهید، نشان از قدردانی امت مسلمان این شهرستان دارد.

سرهنگ علی کریمی با بیان اینکه هر چه امروز داریم از برکت خون شهدا است، ابراز کرد: شهید عباسی به هنگام انجام وظیفه در مرکز تعویض پلاک به شهادت رسید و مظلومانه از جمع ما رفت اما دشمنان نمی‌دانند که خون شهید جریان ساز است و سبب تبلور می‌شود.

وی با بیان اینکه شناسایی و دستگیری عاملان این جنایت در دستور کار پلیس قرار دارد، تاکید کرد: پلیس با جدیت دنبال عوامل این جنایت است و به محض دستگیری این افراد، مراتب به اطلاع عمومی مردم شهید پرور شهرستان شاهرود خواهد رسید.

وداع در سراوان، تشییع با شکوه در بسطام

تشییع پیکر شهید عباسی در امامزاده بسطام به سمت گلزار شهدا ادامه یافت و مردم شهید پرور بسطام وداعی با شکوه با این شهید گرانقدر داشتند. همانطور که روز گذشته نیز مراسم باشکوه وداع با پیکر شهید عباسی در سراوان سیستان و بلوچستان برگزار شد و مردم این شهرستان هم همدل با مردم شاهرود، زادگاه شهید عباسی، در میدان حضوری چشم گیر داشتند تا به دشمنان و بدخواهان بگویند که ایران و ایرانی دل در گرو این انقلاب و سرزمین دارد و سراوانی و شاهرودی و تهرانی و آذری در جایی که نام ایران مطرح می‌شود، یکی هستند.

علی رغم اینکه هنوز ساعتی به برگزاری مراسم ختم این شهید گرانقدر باقی مانده اما مردم کماکان در مزار این شهید حضور دارند و قرار است بعد از ظهر امروز و پس از مراسم ختم، مجدداً یاد این شهید، در گلزار شهدای بسطام، گرامی داشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار