ریواده خبرداد؛
تابناک سمنان: احمد ریواده سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: برای مصون سازی خود و سرمایه‌های ملی لازم است از پدافند غیرعامل استفاده کنیم که پدافند سایبری نیز یکی از راهکار‌های این مهم است.
کد خبر: ۱۰۱۲۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴ 29 November 2021

پدافند سایبری، یکی از راهکار‌های مصون سازی سرمایه‌های ملی است

 

 

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان تصریح کرد: پدافند غیرعامل، ابتدا باید در بین بدنه اجتماعی و فعالان موثر این حوزه، دارای درک و فهم مشترک باشد.

احمد ریواده خاطرنشان کرد: پنج وظیفه رصد و پایش مستمر توسط دستگاه‌های اجرایی در شبکه‌های داخلی خود، تشخیص تهدیدات، تجزیه و تحلیل تهدیدات، بازیابی اطلاعات و تولید قدرت پاسخگویی، وظایف اصلی و مهم در حوزه پدافند سایبری است.

ریواده ادامه داد: افزایش توانمندی رصد و پایش مستمر در حوزه پدافند غیرعامل، ضرورت دارد از طریق آموزش و ایجاد ساختار، در دستور کار قرار داشته باشد.
وی اذعان داشت: در حوزه سایبری، ما با آسیب، تهدید و جنگ سایبری مواجه هستیم که تشخیص تهدیدات و شناسایی آسیب ها، امری ضروری و بسیار مهم است.

معاون استاندار سمنان تاکید کرد: تجزیه و تحلیل تهدیدات و آسیب‌ها به همراه جمع آوری بازخورد‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی، امری لازم برای مدیریت مسائل مرتبط با تهاجم سایبری است.

ریواده تاکید کرد: ضروریت‌ها و الزاماتی که برای مصون سازی دستگاه‌های اجرایی احصاء و القا شده است، باید در قالب یک برنامه جامع اقدام، اجرایی شود.

وی همچنین در خاتمه افزود: مصون سازی و پایداری شبکه دستگاه‌های اجرایی استان بویژه دستگاه‌های خدمات رسان، با توجه به گسترش فضای سایبری که در زندگی روزمره بوقوع پیوسته، امری مهم، حیاتی و لازم الاجراست.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار