فرماندار شاهرود گفت: شناسایی و ساماندهی تشکل‌های مردم نهاد برای استفاده در حل کردن بحران‌های طبیعی و انسان ساز ضروری است.
کد خبر: ۱۰۱۲۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸ 28 November 2021
 
 
به گزارش تابناک سمنان ابوطالب جلالی فرماندار شاهرود در ستاد پیشگیری از بحران شهرستان شاهرود گفت: مدیریت ستاد پیشگیری و دستگاه‌های اجرایی در جایگاه مسوولیت خود باید از ظرفیت‌های بخش‌های غیردولتی از جمله تشکل‌های مردم نهاد در مواقع بحران و اضطراری استفاده کنند.

او با اشاره به اینکه در آتش سوزی تابستان گذشته در مراتع شهرستان شاهرود با فراخوان اداره منابع طبیعی از این ظرفیت به خوبی استفاده شد، ابراز داشت: باید ساماندهی این سمن‌ها با هدف بهره‌گیری در شرایط بحران در دستور کار باشد.

جلالی با بیان اینکه مسوولان دستگاه‌های اجرایی از هم اکنون باید کمبود امکانات و تجهیزات برای فصل زمستان را گزارش دهند، اظهار داشت: این کمبود‌ها در صورت امکان از طریق شهرستان یا استان تامین شود.

فرماندار شاهرود با بیان اینکه پیگیری امکانات و تجهیزات در زمان وقوع بحران توجیه ندارد، تصریح کرد: ستاد پیشگیری باید آمادگی کامل برای اتفاقات انسان ساز که بخشی از آن جنبه تهدید دارد داشته باشد.

به گفته او، داشتن یک برنامه متناسب نسبت به شرایط موجود ضرورت دارد تا براساس آن بتوان تمهیدات لازم اتخاذ شود.

او به قرار گرفتن در آستانه فصل زمستان اشاره کرد و گفت: از هم اکنون باید تجهیز و تعمیر ماشین آلات امدادی و راهداری در دستور کار مدیران دستگاه‌ها قرار گیرد.

جلالی تامین ماسه و نمک توسط اداره راه و شهرسازی برای استفاده در یخبندان جاده‌ها را ضروری خواند و ابراز داشت: تهیه جیره خشک هم توسط هلال احمر برای مسافران در راه مانده انجام شود.

فرماندار شاهرود تعمیر پل‌ها و گذرگاه‌ها در محور‌های مواصلاتی از دیگر اقدام‌ها برشمرد و اظهار داشت: آزاد سازی مسیل‌های عبور آب در اطراف جاده ها، مرمت و بازسازی تابلو‌های علایم راهنمایی و رانندگی، ایمن سازی دهانه پل‌ها و اصلاح نواقص موجود در نقاط حادثه خیز، آزاد سازی حریم راه ها، پیش بینی جرثقیل به منظور ارائه خدمات لازم در جاده‌ها و تامین سوخت لازم در راهدارخانه‌ها و پایگاه‌های امدادی در دستور کار باشد.

او لایروبی جوی‌ها در معابر شهری و روستایی را ضروری برشمرد و گفت: تامین پمپ و لجن کش برای ارائه خدمات در مواقع مورد نیاز توسط شهرداری‌ها و دهیاری ها، آماده سازی مکان‌های اسکان اضطراری از جمله مساجد، مدارس و زائرسراها، آماده باش به درمانگاه‌ها و بخش‌های اورژانس بیمارستان ها، آماده سازی سالن‌های چند منظوره بحران شهر‌ها و هم چنین سالن‌های ورزشی، پارک‌ها و بوستان‌ها برای اسکان اضطراری مسافران پیش بینی شده است.

جلالی بر تکمیل طرح‌ها و رفع نواقص نقاط حادثه خیز تا قبل از آغاز فصل زمستان تاکید کرد و افزود: اطلاع رسانی به موقع هشدار‌های هواشناسی به کشاورزان و باغداران برای جمع آوری محصولات و همچنین ساماندهی گلخانه‌ها انجام شود تا از بروز خسارات احتمالی جلوگیری شود.
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار