به گزارش تابناک سمنان معاون نخست‌وزیر طالبان در افغانستان با «جهاد ارگینای»، سفیر ترکیه در کابل دیدار کرد و گفت که افغانستان به کمک آنکارا نیاز دارد.

عبدالکبیر در دیدار با سفیر ترکیه در کابل همچنین خواهان سرمایه‌گذاری بیشتر ترکیه در افغانستان شد و گفت: روابط دوستی میان ترکیه و افغانستان ریشه‌های دیرینه دارد و از فعالیت‌های آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه «تیکا» در افغانستان استقبال می‌کنیم.

به گفته معاون نخست وزیر طالبان، زنان در افغانستان در حال حاضر در بسیاری از زمینه‌ها مشغول به کار هستند و آموزش دختران نیز سال آینده آغاز می‌شود.

سفیر ترکیه در کابل هم در این دیدار تاکید کرد که به وسیله هلال احمر و سازمان‌های مردم نهاد ترکیه به خانواده‌های نیازمند و پناهندگان در افغانستان کمک می‌کنند و این تلاش‌ها ادامه دارد.

روز شنبه همچنین «ملأ محمد حسن آخوند»، نخست وزیر طالبان در یک پیام صوتی که از طریق تلویزیون ملی افعانستانپخش شد، در سخنانی اعلام کرد: امنیت در افغانستان تأمین خواهد شد از جان و ‌مال مردم دفاع می‌شود. بر اساس اعلام شبکه تلویزیونی آریانا نیوز، نخست وزیر دولت موقت طالبان در این باره ادامه داد: حقوق زنان، عزت و آبروی آن‌ها از سوی طالبان تأمین شده است. با روی کار آمدن طالبان در افغانستان، برای تمام کسانی که در حکومت گذشته کار کرده‌اند، عفو عمومی صادر شد و اکنون کارمندان در ادارات کار می‌کنند و برای احدی مشکلی وجود ندارد. وی در ادامه تصریح کرد: اشغال به پایان رسیده و جنگ در افعانستان پایان یافته است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر