فرماندار سرخه گفت: جمعیت ساکن در این شهرستان از حداقل شاخص جمعیت و استاندارد برای ایجاد بیمارستان کمتر است و به همین دلیل، سال‌های گذشته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ایجاد بیماستان موافقت نکرد.
کد خبر: ۱۰۱۱۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳ 23 November 2021

فرماندار: سرخه شاخص جمعیتی لازم را برای احداث بیمارستان ندارد

 

به گزارش تابناک سمنان علی‌محمد مویدی زاده  ابراز داشت: سال‌های اخیر در شهرستان سرخه درمانگاه تامین اجتماعی «مادر» با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال احداث شد که در کنار مرکز بهداشت تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، خدمات درمانی مناسب به مردم ارائه می‌دهد.

وی افزود: در حال حاضر پزشکان متخصص داخلی و زنان و زایمان در درمانگاه مادر سرخه بیماران را ویزیت می‌کنند.

فرماندار سرخه گفت: در صورتی که پزشک متخصص کودکان و قلب و عروق نیز در این درمانگاه حضور یابند، خدمات درمانی مردم این شهرستان در حد رضایت ارتقا می‌یابد.

به گفته معاون وقت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال ۱۳۹۶، حداقل جمعیت برای تاسیس بیمارستان در شهرها ۵۰ هزار نفر و حداقل تخت بیمارستان ۶۰ تخت است، یعنی در شهرهایی که زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد، بیمارستان جدید احداث نمی‌شود و همچنین بیمارستانی با کمتر از ۶۰ تخت تاسیس نمی شود.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، شهرستان سرخه ۱۵ هزار و ۵۲۳ نفر جمعیت دارد.

 

روزهای گذشته تعدادی از شهروندان سرخه در ارتباط با خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان، ایجاد بیمارستان در این شهرستان را به عنوان مطالبه خود مطرح کرده بودند و ایرنا در پاسخ به این درخواست، پیگیری این مطالبه مردمی را در گفت و گو با فرماندار در دستور کار خود قرارداد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار