در نخستین پیش‌نویس لایجه سرمایه‌گذاری اجتماعی و اقلیمی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، مبلغ ۳،۵ تریلیون دلار ذکر شده بود. پس از اعتراضات نمایندگان کنگره، از جمله دموکرات‌های میانه‌رو، او در نهایت به نصف این مبلغ رضایت داد.
کد خبر: ۱۰۱۰۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰ 20 November 2021
بایدن بالاخره رای کنگره آمریکا را گرفت

 

به گزارش تابناک سمنان رئیس جمهور آمریکا برای غلبه بر مقاومت در صفوف هم‌حزبی‌های خود در برابر برنامه‌هایش و برای آشتی دادن مواضع گوناگون جناح‌های حزب و سازماندهی اکثریت در کنگره، ماه‌ها به طور شخصی یا از طریق مشاوران و دیگر همکارانش با نمایندگان دموکرات مذاکره کرده بود.

از جمله موارد مهم این بسته حمایتی ۱،۷۵ تریلیون دلاری، کاهش هزینه‌های مراقبت از کودکان است که در حال حاضر برای بسیاری از خانواده‌های آمریکایی کمرشکن است. قرار است که در برخی موارد این هزینه‌ها به طور کامل توسط دولت پرداخت شود.

معافیت مالیاتی برای خانواده‌ها و گسترش خدمات بهداشتی و درمانی هم برای بسیاری از اقشار پایینی جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

قرار است که بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار نیز صرف مبارزه با بحران آب‌وهوایی شود. سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر و مشوق‌های مالیاتی برای خرید خودروهای برقی از موارد بسیار پراهمیتی هستند که بایدن بر آنها تاکید کرده بود.

این لایحه اکنون به مجلس سنا می‌رود، جایی که به احتمال زیاد با واکنش منفی نمایندگان جمهوری‌خواه و حتی چند تن از دموکرات‌ها مواجه خواهد شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار