گل‌هایم دو رقمی می‌شود
کوین یامگا مهاجم فرانسوی جدید استقلال از بازی در این تیم و استقبال هواداران به وجد آمده و می گوید که تمام تمرکز خود و هم تیمی هایش، پایان دادن به سلطه پرسپولیس در لیگ برتر است.
کد خبر: ۱۰۱۰۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹ 18 November 2021

به گزارش تابناک سمنان ماه گذشته کوین یامگا بازیکن 25 ساله و فرانسوی که پس از جدایی از تیم وایله بولد کلاب دانمارک راهی تهران شده بود، پس از موفقیت در تست های پزشکی به صورت رسمی به جمع شاگردان فرهاد مجیدی اضافه شد. او با عقد قراردادی 2 ساله به استقلال پیوست.

یامگا خیلی زود هم برای استقلال درخشید و گلزنی کرد. او بین سال های 2015 تا 2019 عضو باشگاه کیه وو ایتالیا بود.

 

 

 
 

یامگا در مصاحبه با نیکولو اسکیرا در مورد مسائل مختلف صحبت کرد.

چالش بازی در لیگ ایران:« قبل از پیوستن به استقلال و حضور در ایران ترس هایی داشتم، اما الان روزهای خوبی دارم و ماجراجویی بسیار هیجان انگیزی را تجربه می کنم. شروع خوبی داشتم و استقبال فوق العاده ای از طرف هواداران دیدم. آنها حتی قبل از رسمی شدن قرارداد، در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی با من تماس می گرفتند تا به من خوشامد بگویند. هرگز چنین اتفاقی برای من نیفتاده بود و من بلافاصله احساس کردم که بازیکنی محبوب هستم.

افسوس که هنوز هواداران مجوز حضور در ورزشگاه ها را ندارند و نمی توانند از روی سکوها ما را تشویق کنند. به نظر می رسد که از بازی های بعدی هواداران بتوانند در ورزشگاه ها حاضر شوند که اتفاق مثبتی خواهد بود. استقلال هواداران بسیار زیادی دارد و جو هواداری در اینجا بسیار داغ است. دوست دارم اینجا بیشتر از همیشه گلزنی کنم و این هدفی است که برای خودم تعیین کرده ام. هدفم نه زدن 7 یا هشت گل که دو رقمی کردن آمار گلزنی ام خواهد بود.»

 

 

 

 

استقلال:« هدف ما قهرمانی لیگ است چرا که سال هاست استقلال نتوانسته قهرمان شود. در سال های اخیر این عنوان به تیم رقیب یعنی پرسپولیس رسیده است. وقتی با سران باشگاه حرف زدم، هدف مشخص بود؛ فتح لیگ برتر. این چالشی بسیار مهم است. باید تایید کنم که سطح کیفی فوتبال ایران شگفت زده ام کرد. خیلی از بازیکنان کیفیت بالایی دارند و می توانند به راحتی در فوتبال اروپا بازی کنند. تا به اینجا برابر تیم هایی که بازی کرده ام باید اعتراف کنم که کیفیت و شخصیت فوتبالی بالایی داشته اند. شاید بازیکنان ایرانی چندان بلندقامت یا با فیزیک بدنی تنومند نباشند ولی فوتبال را بسیار خوب بازی می کنند.»

 

شهروند جهان:« مانعی برای خودم در راه تجربه فوتبال در کشورهای مختلف نمی بینم و برعکس، دوست دارم چالش ها و واقعیاتی جدید را کشف کنم. ممنون از مدیر برنامه هایم که شانس سفر به خیلی از کشورها را نصیبم کرده و در سال های اخیر توانسته ام اتفاقاتی مهم و جالب توجه را در فوتبال تجربه کنم.»

 

 

 

 

دوران حضور در فوتبال ایتالیا:« با تیم جوانان کیه‌وو فاتح لیگ جوانان ایتالیا شدیم. سپس در ایتالیا تبدیل به فوتبالیستی حرفه ای شدم. بارها به صورت قرضی به تیم های دیگر رفتم و مقاطع سختی را هم پشت سر گذاشتم. شرایطم در سیه‌نا و آرتزو خوب بود ولی انتخاب کاپری دیرهنگام و لحظه آخری بود. معتقدم باید به آسکولی می رفتم ولی آنجا قرار بود جانشین بازیکنی شوم که در نهایت ماندنی شد. به اجبار کاپری را انتخاب کردم ولی نتوانستم ارزش هایم را ثابت کنم و معتقدم در بخشی از این قضیه مقصر خودم بودم. ناکامی در کاپری البته دلایل زیاد دیگری هم داشت. جوان بودم و بدشانسی هم آوردم. به خاطر زدنک زِمان(سرمربی سابق رم) به این تیم رفتم و پس از 4 بازی او برکنار شد. اپیفانی را جایگزینش کردند و سپس پیلون به این تیم آمد. در نتیجه به من بسیار کم بازی رسید.»

 

خداحافظی با ایتالیا و چالش های بعدی:« ناکامی در آخرین تجربیاتم در فوتبال ایتالیا باعث شد کشور شما را ترک کنم. تصمیم گرفتم به فرانسه برگردم و به شاتورو در دسته دوم پیوستم، جایی که به طور مداوم بازی می کردم. سپس به فوتبال پرتغال و نیز دانمارک رفتم و همه چیز خوب پیش می رفت تا اینکه چندی پیش فرصت حضور در لیگ ایران نصیبم شد. وکلایم با استقلال تماس داشتند. آنها بازیکنی با ویژگی های من می خواستند و خیلی سریع به توافق و نقطه نظر مشترک رسیدیم. من چالشی جدید را تجربه می کنم که آرزوی آن را داشتم. هرگز در تیمی بازی نکرده بودم که برای قهرمانی تلاش می کند. بازی در استقلال دنیایی کاملاً متفاوت است. من اینجا انگیزه و اشتیاق زیادی دارم.»

 

 

 

 

زدنک زِمان:« او شخصیتی بسیار خاص است. کم صحبت می کرد ولی قدرت انتقال ایده هایش بالا بود. از بازی در سیستم او خوشحال بودم و افسوس که زیاد دوام نداشت و او را برکنار کردند. از زمان درس های زیادی گرفتم. خاطره از او؟ همیشه می گفت تا می توانید بدوید. در تمرینات روز دوشنبه 45 دقیقه بدون لمس توپ باید می دویدیم.»

 

خاطره خوب از فوتبال ایتالیا:« خاطره اصلی من قهرمانی با کیه وو است که برای من احساس بزرگی بود. سال بعد ما قهرمان نشدیم، اما گل های زیادی به ثمر رساندم و با اشتیاق فراوان وارد فوتبال حرفه ای شدم. هنوز با هم تیمی های سابق مثل امبایه در تماسم یا با گراویون در پسکارا و ....یادم است با کالابریا(مدافع ملی پوش حال حاضر میلان) که برای جوانان میلان بازی می کرد، در جناحین دوئل های قشنگی داشتیم و باید بگویم که بسیار باکیفیت بود و می دانستم که پیشرفت خواهد کرد.»

 

 

 

 

الگوی فوتبالی:« از کودکی الگویم تیری آنری بود و همیشه بازی هایش را تعقیب می کردم. عاشق سرعت و تکنیک او بودم. من هم ابتدا بال تهاجمی بودم ولی سپس به نوک حمله رفتم. بارها در جناحین بازی کردم  و بله؛ او خیلی زود تبدیل به الگویم شد.»

 

رویاهای آینده:« الان هدف و رویایم قهرمانی با استقلال در لیگ برتر است و سپس خواهیم دید. همیشه اهدافی بلند دارم و می خواهم فصلی خوب داشته باشم. الان اما فقط به استقلال فکر می کنم. تمام تمرکزم روی این تیم است.»

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار