مسافران بعدی قطر 2022 در بازی آمار و احتمال؛
ایران برای بازماندن از قطار جام جهانی کار بسیار سختی پیش رو دارد و باید چهار بازی پیش رو را بدون برد و با حداقل دو شکست سپری کند.
کد خبر: ۱۰۰۹۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵ 17 November 2021

به گزارش تابناک سمنان از همین رو شاگردان اسکوچیچ از نظر احتمالات به عنوان مسافر بعدی جام جهانی معرفی می‌شوند و پیش بینی ها بر این است که در فیفادی بعدی تیم ملی ایران به عنوان چهاردهمین تیم بلیت قطر 2022 را رزرو کند.

 

ایران برای صعود به جام جهانی روز 7 بهمن در ورزشگاه آزادی میزبان عراق خواهد بود و در صورتی که شاگردان ادووکات را شکست دهد، بی توجه به نتایج سایر مسابقات، به عنوان اولین تیم آسیایی راهی جام جهانی خواهد شد. اگر ایران مقابل عراق به تساوی هم برسد شانس صعود دارد به شرطی که لبنان و امارات در بازیهای خود برنده نشوند.

 

بنابراین به احتمال زیاد تیم ملی ایران پیش از تمام قدرتهای قاره صعود به جام جهانی را قطعی خواهد کرد اما شاید سوال جالبتر این باشد که پس از کسب 16 امتیاز در شش بازی، چه فرمولی برای بازماندن تیم ملی از این مسابقات وجود دارد؟ این اتفاق بعید و دور از انتظار، چند پیش شرط خواهد داشت:

 
- تیم ملی حداقل دو شکست را در بازیهای پیش رو داشته باشد.

- در دو بازی دیگر نباید پیروزی رقم بخورد؛ برد به منزله صعود خواهد بود.
- بازی با امارات/عراق باید با شکست شاگردان اسکوچیچ همراه شود.
- امارات/ عراق/ لبنان باید تمام حریفانش را ببرد.
- تساوی برابر امارات یا عراق شانس این دو تیم برای صدرنشینی (عبور از ایران) را به صفر خواهد رساند.
- کره جنوبی باید حداقل یک پیروزی (در صورت 4 شکست ایران) کسب کند.

 

 

به عبارتی این عملیاتی غیرممکن در فوتبال محسوب می‌شود و شاید از همین حالا باید تیم ملی ایران را صعودکننده به جام جهانی دانست. نکته تاسف آور این است که اگر بازیها با تقویم همیشگی برگزار می‌شدند و کرونا تقویم را تغییر نمی‌داد، تیم ملی احتمالا پس از قطر به عنوان دومین تیم به جام جهانی راه پیدا می‌کرد اما حالا چهاردهمین خواهد بود؛ هرچند که این اعداد و ارقام در حد رکوردهای نه چندان با اهمیت هستند.

 

تیم ملی کره جنوبی نیز اگر بتواند در دو بازی پیش رو لبنان و سوریه را در خارج از خانه شکست دهد، صعودش به جام جهانی قطعی خواهد شد که این بدان معنی است که احتمالا در فیفادی بهمن ماه، تکلیف گروه A مقدماتی جام جهانی روشن می‌شود.

 

عربستان با هروه رنار اگرچه عملکرد خوبی داشته اما برای صعود باید تا 12 بهمن منتظر بماند؛ آنها در صورتی که عمان برانکو و ژاپن موریاسو را ببرند، به عنوان نخستین تیم گروه B به جام جهانی صعود خواهند کرد؛ ژاپن نیز همین فرمول را پیش رو خواهد داشت که این نشان می‌دهد تکلیف دو سهمیه گروه B در فیفادی بعدی روشن نخواهد شد و در بهترین حالت یک تیم به جام جهانی می‌رود.

 

تاکنون 10 تیم از اروپا به جام جهانی صعود کرده‌اند: آلمان، دانمارک، بلژیک، فرانسه، کرواسی، اسپانیا، صربستان، انگلیس، سوییس و هلند. آلمان در فاصله 405 روز و 13 ساعت و 24 دقیقه صعودش را قطعی کرد و هلند در فاصله 369 روز و 12 ساعت و 23 دقیقه.

 

برزیل و آرژانتین دو تیم آمریکای جنوبی هستند که در فاصله 5 روز با یکدیگر به جام جهانی صعود کردند. از سایر قاره ها هنوز هیچ تیمی (به جز قطر میزبان) صعودش را مسجل نکرده و البته نکته مهم اینکه هنوز مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی در آفریقا استارت نخورده است.

 

با این حساب فوتبال دنیا در فیفادی‌های بعدی جذابیت حداکثری خود را حفظ خواهد کرد و باید دید که سرانجام 19 سهمیه بعدی به کدام تیمها خواهد رسید؟

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار