استاندار:
استاندار سمنان گفت: پسته‌کاران استفاده از فناوری‌های روز در تولید و صادرات را در دستور کار خود قرار دهند.
کد خبر: ۱۰۰۹۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲ 14 November 2021
 
 
به گزارش  تابناک سمنان  سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان در  دیدار  با فرماندار و دست اندرکاران هشتمین جشنواره پسته ایران (دامغان) گفت: محصول پسته دامغان به عنوان برندی معتبر و باکیفیت در شهرستان دامغان، ارزآوری مطلوبی را نصیب این شهرستان می‌کند.

او ادامه داد: از ابتکار و اقدام بسیار خوب شورای اسلامی شهر دامغان به منظور برگزاری جشنواره ملی پسته در این شهر قدرشناسی و تشکر میکنم.

هاشمی تولید پسته را یکی از ظرفیت‌های رشد اقتصادی دامغان دانست و اظهار داشت: پیشنهاد می‌شود تا جای ممکن، نمایندگی اداره کل گمرک استان در فصل برداشت پسته در شهرستان دامغان مستقر شود.

او اضافه کرد: با توجه به شرایط کم آبی و محدودیت منابع استان، تولید پسته به عنوان محصولی کم آب بر بسیار مورد تاکید و توجه است.

هاشمی خاطرنشان کرد: احیای واحد‌های فرآوری در تملک بانک‌ها و همچنین ایجاد واحد‌های تکمیلی به عنوان ۲ اقدام موثر در راستای توسعه و رشد تولید پسته در استان است.

او افزود: سمنان یکی از استان‌های مطرح کشور در عرصه صادرات است، اما بالغ بر ۴۵ درصد از صادرات استان خارج از روند مستقیم صادراتی استان و مستقیم از سوی تولیدکنندگان انجام می‌شود و این امر سبب شده تا این بخش از صادرات در شناسه صادراتی استان ثبت و درج نشود، لازم است تا اداره کل گمرک استان نسبت به انجام امور برای صادرکنندگان استان اقدام کند.

هاشمی بیان کرد: یکی از نکات قابل توجه در سفر رییس جمهوری به استان، ارایه پیشنهادات و مصوبات قابل توجه در حوزه آب بود که بیشترین اعتبار را در بحث آبیاری نوین و انتقال آب با لوله به خود اختصاص داد.

استاندار سمنان گفت: در آمد سه هزار میلیارد تومانی امسال حاصل از فروش محصول پسته دامغان می‌تواند مقدمه‌ای برای تحول در دامغان بشمار آید و در این راستا مسئولان دستگاه‌های مرتبط استان و تولیدکنندگان پسته، مقوله بازاریابی خارج از کشور را مورد توجه قرار دهند.
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار