ممکن است دوباره در ایران دروازه‌بانی کنم؛
عالمه، دروازبان تیم ملی سوریه، معتقد است بازی با ایران برای تمام تیم‌های گروه سخت است و پرتاب‌های دستش ویژه‌تر از بیرانوند می‌داند.
کد خبر: ۱۰۰۹۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴ 14 November 2021

به گزارش  تابناک سمنان دور برگشت انتخابی جام‌جهانی برای تیم ملی ایران با دیدار مقابل سوریه آغاز خواهد شد و شاگردان اسکوچیچ پس از یک بازی سخت در لبنان، چالش دشوار دیگری مقابل سوریه پیش رو دارند. سوری‌ها که در دو دوره اخیر همگروه ایران در دور نهایی انتخابی جام جهانی بوده‌اند، در شرایطی که با 2 امتیاز قعر نشین هستند دور برگشت را آغاز می‌کنند و بدون شک برای سومی در گروه و رسیدن به پلی آف به آب و آتش خواهند زد.

 
ابراهیم عالمه گلر 31 ساله سوریه، یکی از نام آشناترین بازیکنان تیم ملی این کشور برای هواداران فوتبال در ایران است. عالمه در نیم فصل دوم لیگ چهاردهم، سنگربان نخست سپاهان بود و علیرغم مدت زمان کوتاه حضورش در این تیم، محبوبیت نسبتا بالایی میان هواداران این تیم پیدا کرد. او که دروازبان ثابت سوریه در مرحله انتخابی بوده، مقابل عراق به میدان نرفت و مصدومیت جزئی‌اش را علت این غیبت می‌داند. این دروازبان در گفت و گویی با خبرنگار "ورزش سه" پیش از دیدار با ایران به سوالات مختلف پاسخ داد که صحبت‌های او را در این صفحه می‌خوانید.

 

*سه شنبه باید با ایران روبرو شوید. پیش.بینی تو از این بازی چیست؟
عالمه: واقعا بازی خیلی حساسی داریم و قعرنشین و صدرنشین باهم بازی دارد. می‌دانیم این بازی چقدر برای ایران اهمیت دارد و برای ما نیز همین گونه است. بنابراین دیدار خیلی دشواری است و آرزوی موفقیت برای تیم خودم دارم.


 
*به عنوان کسی که مدتی در لیگ ایران بازی کرده، آیا این مسابقه اهمیت بیشتری برایت دارد؟
عالمه: برایم هیچ فرقی نمی‌کند. درست است دوستانی در تیم ملی ایران دارم اما این بازی با دیگر مسابقه‌ها تفاوت نمی‌کند.

 
 

 

* با وجود اینکه حس می‌شود خوب بازی می‌کنید، اما نتایج خوبی را کسب نکرده‌اید. علت چیست؟
عالمه: بله. دقیقا همین جور است و فوتبال خوبی بازی می‌کنیم ولی متاسفانه لحظات پایانی مسابقه با بدشانسی مواجه شده و نتیجه نمی‌گیریم.

 

*در مرحله قبلی یکی از بهترین تیم ها بودید و 7 مسابقه از هشت دیدارتان را بردید. با آن بردها حدس زده می‌شد خیلی بهتر در مرحله نهایی انتخابی حاضر شوید. چه چیزی در تیم شما با آن مرحله فرق کرده است؟
عالمه: مرحله قبلی یک سرمربی تونسی به نام نبیل معلول داشتیم. هر چند ما بازیکن هستیم و وارد حواشی نمی شویم اما با عوض شدن مربی اتفاقاتی رخ داده است.

 

*یک نیم فصل را در سپاهان گذراندی و در حالی که هواداران سپاهان علاقه زیادی به تو داشتند، جدا شدی. در خصوص آن نیم فصل و جدایی توضیح بده؟
عالمه: یکی از بهترین دوران فوتبالم را در شهر اصفهان و تیم سپاهان گذراندم. از نظر مدیرعامل، بازیکن و سایر عوامل سپاهان باشگاه کاملا حرفه‌ای است. مردم اصفهان فوق العاده به من لطف داشته و هنوز هم بعد از گذشت چند سال، این لطف را به من دارند. درباره جدایی‌ام نیز مسائلی وجود دارد اما دوست دارم این طور بگویم که قسمت نبود.

 

 

* تو و علیرضا بیرانوند در پرتاب های بلند ویژه باهم شباهت دارید و به نظر او تنها رقیب تو در این پرتاب دست‌ها است. آیا تو بهتری یا علیرضا؟
عالمه: چندین بار این سوال از من پرسیده شده؛ در حالی که روش من با بیرانوند کاملا متفاوت است. بیرانوند پرتاب با دست دارد و من، ضربه با دست. هر دو روش، شیوه‌های جدیدی در فوتبال است و به طور کلی روش‌های جدید در فوتبال مورد پسند هستند. تا جایی که می‌دانم روش پرتاب من مشابهی ندارد اما نمونه های پرتاب دست بیرواند وجود دارد.

 

*ایران با 8 گل زده بهترین عملکرد را در حمله میان تیم های گروه A داشته. آیا این موضوع کار را برایت سخت تر نخواهد کرد؟ 
عالمه: همان طور که گفتید ایران 8 گل زده و این همان دلیلی است که باعث شده ایران رنک اول آسیا بوده و صدر نشین گروه شود‌. به همین خاطر است که بازی مقابل ایران نه تنها برای ما بلکه برای همه تیم های گروه دشوار است.

 

*برخی شایعات وجود دارد که ممکن است دوباره به ایران برگردی و برای فولاد بازی کنی. آیا تایید می‌کنی؟
عالمه: ترجیح می دهم در حال حاضر در این خصوص صحبتی نکنم. مذاکره‌ای از سوی باشگاه های ایرانی با من انجام شده اما نمی‌توانم نام آن را فعلا بگویم. در شرایط فعلی بازیکن آزاد هستم و می توانم با خیال راحت تر به پیشنهادات فکر کرده و ببینم کدام یک بهتر است تا به آن جواب دهم؛ بنابراین مشکلی از این بابت ندارم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار