به واسطه اقدامات صورت گرفته؛
تابناک سمنان: سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان گفت: روند ابتلا و سرایت بیماری کرونا در سطح استان سمنان به واسطه اقدامات گرفته، کاهشی و رو به نزول است.
کد خبر: ۱۰۰۸۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳ 13 November 2021

روند ابتلا به کرونا در استان سمنان نزولی است

 

استاندار سمنان گفت: بر اساس آمار و اطلاعات ثبت شده، طی هفته گذشته ۸۹ نفر بیمار مثبت مبتلای قطعی به کرونا در سطح استان سمنان شناسایی شدند که از این تعداد ۷۸ نفر سرپایی و ۲۴ نفر بستری در بیمارستان‌ها هستند.

وی افزود: طی هفته گذشته علی رغم شناسایی ۸۹ نفر مبتلای قطعی به کرونا در استان و بستری ۲۴ بیمار بر روی تخت‌های مراکز درمانی، ۳۳ نفر نیز بهبود یافته و ترخیص شدند که نشان از رسیدگی های مطلوب درمانی در سطح مراکز درمانی استان دارد.

سیدمحمدرضا هاشمی تصریح کرد: در مجموع بیمارستان‌های استان سمنان، ۳۳ نفر از بیماران مبتلای قطعی به کرونا، در بخش مراقبت‌های ویژه، آی سی یو، بستری هستند.

هاشمی اظهار داشت: آمار بیماران ابتلای قطعی و مثبت کرونا در سطح استان در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن، نصف شده است و در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان به دلیل ضرورت امر مقابله با کرونا و توجه به این مهم، تاکید شد تا آگاه سازی و اطلاع رسانی در خصوص مقابله با کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ترغیب به منظور تزریق واکسن در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: پس از تبدیل وضعیت کرونایی شهرستان‌های شاهرود و دامغان به قرمز، بلافاصله ستاد شهرستانی مدیریت مقابله با کرونا در این شهرستان‌ها تشکیل شد و اقدامات بازدارنده و پیشگیرانه با جدیت در دستور کار قرار گرفت که در نهایت امروز شاهدیم وضعیت رنگ بندی شهرستان شاهرود به وضعیت نارنجی کرونایی بازگشته و میزان بستری‌ها بر اثر ابتلا به کرونا در شهرستان دامغان نیز به نصف کاهش پیدا کرده است.

وی همچنین به وسعت ۹۷ هزار کیلومتری استان و سکونت جمعیت استان در تنها ۷ هزار کیلومتر مربع از این مساحت اشاره داشت و گفت: بر اساس میزان پراکندگی جمعیت استان به خصوص در روستاها، از ظرفیت دهیاری در بحث اجرای مصوبات ستاد استانی و شهرستانی مدیریت مقابله با کرونا بهره‌گیری شده است تا اطلاع رسانی‌ها و آگاه سازی برای روستاییان نیز صورت پذیرد که انشالله با این اقدامات، در هفته آینده شاهد وضعیت با ثبات‌تر و بهتری در حوزه مقابله با کرونا در استان سمنان خواهیم بود.

هاشمی در خصوص پوشش واکسیناسیون کرونا در استان سمنان اظهار داشت: پوشش واکسیناسیون کرونا در استان در نوبت اول به بیش از ۸۰ درصد و در نوبت دوم نیز به بیش از ۶۰ درصد رسیده است.

استاندار سمنان در پایان از بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان خبر داد و بیان داشت: با اقدامات پیشگیرانه، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی، انشالله وضعیت نزولی ابتلا و سرایت بیماری کرونا در استان سمنان تثبیت خواهد شد و به جهت فرصت فرآهم شده برای بیان گزارش در خصوص وضعیت کرونا در استان، از آیت الله رئیسی، ریاست محترم جمهوری و دکتر مخبر، معاون اول ریاست جمهوری تقدیر و تشکر دارم.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار