رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود:
رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود از دستگیری شکارچیان منطقه شکار ممنوع تپال در این شهرستان خبر داد و گفت: در بازرسی منزل این شکارچیان لاشه ۹ قطعه کبک و تیهو شناسایی‌شده است.
کد خبر: ۱۰۰۸۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲ 13 November 2021

گریزی برای شکارچیان در شاهرود نیست/ کشف لاشه ۹ قطعه کبک و تیهو

 

به گزارش تابناک سمنان علی اکبر قربانلو  ضمن بیان اینکه روز جمعه مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست شاهرود در بازرسی از ارتفاعات شکار ممنوع تپال متوجه خودرو سوزوکی مشکوک می‌شوند، ابراز داشت: مأموران متوجه شدند که این خودرو دو نفر را پیاده و سپس راننده برگشت.

وی ضمن بیان اینکه با بی‌سیم به گروه دیگر مأموران اطلاع داده شد که در مسیر بازگشت خودرو سوزوکی کمین و راننده را دستگیر کنند، افزود: یگان حفاظت موفق شد تا نیز قبل از هرگونه اقدام متخلفان آن‌ها را با دوقبضه سلاح پی سی پی دستگیر کنند.

رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود بابیان اینکه گریزی برای شکارچیان در این شهرستان نیست، ابراز داشت: با هماهنگی قاضی دادگاه و همکاری عوامل نیروی انتظامی بسطام از منزل این متخلفان بازرسی به عمل آمد که در نتیجه ۹ قطعه کبک و تیهو کشف و توقیف شد.

قربانلو ضمن بیان اینکه طی گزارش موثق دیگری به مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست شاهرود مبنی بر وجود خودرو پیکاب در محدوده منطقه شکار ممنوع تپال حومه باغ معدن آموزشی دهملا موضوع در دستور کار رسیدگی قرار گرفت، تصریح کرد: این شکارچیان که اقدام به شکار پرندگان وحشی کبک و تیهو می‌کردند به‌طرف معدن طزره در حال خارج شدن بودند که بلافاصله هماهنگی‌های لازم صورت گرفت و با سرعت تمام مأموران به آن‌ها رسیدند.

وی بابیان اینکه مأموران باکار اطلاعاتی و استفاده از روش‌های مختص خود توانستند لاشه میش و دوقبضه سلاح ساچمه زنی را کشف و این شکارچیان را دستگیر کنند، افزود: متخلفان می‌بایست ضمن اجرای احکام مبلغ ۱۸ میلیون تومان نیز بابت ضرر و زیان وارده به محیط‌زیست را واریز کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار