معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان سمنان خبر داد:
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان سمنان از برگزاری مرحله استانی دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران در استان سمنان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۸۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴ 13 November 2021

رقابت سه روزه ۹ تیم در مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران استان سمنان

 

به گزارش تابناک سمنان سید محمد علی شاهمیری با اعلام این خبر گفت: مرحله استانی دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در استان سمنان از امروز ۲۲ آبان ماه با حضور ۹تیم و به مدت سه روز در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی سمنان برگزار می شود.

وی افزود: در این دوره از مسابقات ۹تیم از دانشگاه های سمنان، دانشگاه علوم پزشکی سمنان، دانشگاه آزاد سمنان و دانشگاه فرهنگیان سمنان به رقابت می پردازند.

دبیراجرایی دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان استان سمنان ادامه داد: این مسابقات هر ساله با شعار «مناظره؛ فرصتی برای یادگیری» به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می شود.

شاهمیری با بیان اهمیت گسترش فرهنگ گفت و گو در میان قشر دانشجو، خاطرنشان کرد: فرهنگ مناظره و گفت و گو برای ارایه، تبیین و دفاع از عقیده و نظر خود در نزد دیگران مساله‌ای است که در جامعه به خصوص قشر دانشجو بسیار حائز اهمیت است زیرا دانشجویان، قشر آینده ساز جامعه هستند و باید بیاموزند چگونه از ابعاد مختلف به طرح عقیده و نظر خود بپردازند و با پژوهش و مطالعه، دلایل و شواهد سنجیده جمع‌آوری کنند و دایره اطلاعات خود را در موضوعات مختلف گسترش دهند.

وی تصریح کرد: لذا هدف از برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی، تقویت حس پژوهش و پرسشگری، توسعه فرهنگ نقد و گفت و گو و ارتقاء قدرت سخنوری و فن بیان دانشجویان است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان سمنان اذعان داشت: این مسابقات با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و بصورت حضوری در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی برگزار می شود و در روز سوم و مسابقه فینال، تیم برتر جواز حضور در مسابقات منطقه ای دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران را کسب خواهد کرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار