نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:
سمنان- نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بابیان اینکه سرانه مطالعه در کشور بسیار پایین است و افراد زمان کمی را به خواندن می‌گذرانند، گفت: هفته آینده غرفه کتاب در مصلای سمنان برپا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۸۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰ 12 November 2021

سرانه مطالعه در ایران پایین است/ برپایی غرفه کتاب در مصلای سمنان

 

به گزارش تابناک سمنان حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان به میزانی مصلا این شهر ضمن بیان اینکه هفته کتاب و کتابخوانی فرصت خوبی برای ترویج و تشویق عموم مردم به مطالعه است، ابراز داشت: طبق آمارها زمانی که مردم برای خواندن می‌گذرانند بسیار پایین و درنتیجه سرانه مطالعه چندان مطلوب نیست.

وی بابیان اینکه یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر مطالعه بیشتر انواع کتاب‌ها است، افزود: با توجه به گرانی کاغذ قطعاً خرید کتاب برای اقشار مختلف مردم شاید بسیار سخت باشد که خوشبختانه استان سمنان ظرفیت خوبی در کتابخانه‌ها دارد و افراد می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند.

خطیب جمعه سمنان بابیان اینکه پیش‌بینی‌شده تا از هفته آینده غرفه فروش کتاب نیز در مصلا این شهر برپا شود، ابراز داشت: این امر در کنار نماز جمعه فرصتی پیش رو نماز گذاران فراهم می‌کند تا بتوانند با تازه‌های نشر آشنا شوند و با خرید کتاب نیز ناشران را حمایت کنند.

مطیعی بابیان اینکه در فرهنگ ایرانی نیز بسیار به خواندن کتاب تأکید و حتی اسلام نیز با خواندن آغازشده است، تصریح کرد: از مسئولان انتظار می‌رود که زمینه مطالعه و کتاب‌خوانی را برای همه افراد مختلف فراهم کنند.

وی بابیان اینکه سفر روز گذشته رئیس بنیاد شهید به شهر سمنان این فرصت را برای مردم این شهرستان ایجاد کرد تا با دیدار ایشان مشکلات حوزه شهدا، ایثارگران و جانبازان را مطرح کنند، افزود: انتظار می‌رود مسئولان ذی‌ربط کمک کنند تا مشکلات این خانواده‌ها حل شود.

تأکید بر کتاب‌خوانی، ضرورت تقوا، بهره‌گیری از امامان جمعه موقت، مذاکرات برجامی و اقدامات دولت سیزدهم ازجمله مهم‌ترین رویکرد سخنرانی این‌همه خطیب جمعه سمنان بود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار