امام جمعه مهدی‌شهر:
امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه امروز مذاکره فقط باید برای رفع کل تحریم‌های ظالمانه باشد، گفت: در دولت قبل علی رغم محدودیت‌هایی که ایجاد شد، یک هزار و ۵۰۰ تحریم جدید وضع کردند.
کد خبر: ۱۰۰۸۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹ 12 November 2021

رفع تحریم‌ها لازمه آغاز مذاکرات/دولت قبل معیشت را به برجام گره زد

 

به گزارش تابناک سمنان حجت‌الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهدی‌شهر به میزبانی مصلای این شهر با اشاره به سالروز ارتحال علامه طباطبایی بیان کرد: این روز به نام کتابخوانی نامگذاری شده و لذا همه ما وظیفه داریم تا در راستای ترویج فرهنگ مطالعه اقدام کنیم همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند مسئولان در کنار اینکه مسئول در قبال اقتصاد و معیشت مردم هستند، می‌بایست مسئول ذهن و فکر مردم هم باشد لذا تغذیه معیشتی مردم به تنهایی ملاک نیست و باید ذهن مردم را نیز پرورش داد

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند که جای کتاب را هیچ چیزی پر نمی‌کند چرا که دروازه‌ای به سوی گسترش دانش بشری محسوب می‌شود، تاکید کرد: کتاب مادر تمدن‌ها است و امروز کتابخوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی بلکه یک واجب دینی است.

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند وقتی می‌بینیم که سرانه مطالعه در بین مردم کم است، قلبم به درد می‌آید، بیان کرد: در کشورهایی که ما قبولشان نداریم، مانند ژاپن مردم همه جا حتی در مترو، مطالعه می‌کنند اما سرانه مطالعه در کشورمان بسیار پایین است و این خسارت بزرگی به حساب می‌آید. خوشبختانه دارالقرآن طرحی را به عنوان آرامش ماندگار آغاز کرده که بسیار خوب است اما باید این نوع طرح‌ها گسترش پیدا کنند و مساجد مهدی‌شهر قفسه‌هایی برای کتاب داشته باشند و خیران، کتاب وقف مسجد کنند تا ترویج فرهنگ مطالعه را شاهد باشیم.

بارانی با بیان اینکه نهم آذرماه تاریخ از سرگیری مذاکرات هسته‌ای است، تاکید کرد: در نگاه غرب به خصوص آمریکا، برجام و مذاکره برای محدود سازی ایران اسلامی در صنعت هسته‌ای است و مقامات آمریکایی بارها اعلام کرده‌اند که از ورود به برجام به عنوان یک سکو برای پرداختن به سایر مسائل مانند مسائل موشکی و منطقه‌ای می‌خواهند استفاده کنند.

وی با بیان اینکه آمریکا با سلاح تحریم می‌خواهد به خواسته‌های نامشروع خودش دست پیدا کند و متأسفانه دولت گذشته مسائل هسته‌ای را محدود کرد و تمام شرایط را پذیرفت اما نتیجه این کوتاه آمدن افزوده شدن یک هزار و ۵۰۰ تحریم جدید بود، افزود: دولت سیزدهم یک نگرش انقلابی دارد و اولین نگاهش این است که باید مذاکرات نتیجه محور باشد نه مذاکره برای تحریم‌های جدید، فشارهای جدید و مذاکرات جدید؛ امروز باید مذاکره برای رفع تمام تحریم‌های ظالمانه باشد.

امام جمعه مهدی‌شهر همچنین ادامه داد: دولت سیزدهم باید تدبیری را نیز داشته باشد که معیشت مردم را از برجام باز کند. دولت قبل هشت سال همه معیشت را به برجام گره زد و اقتصاد مقاومتی را در ابعاد مختلف پیاده نکرد لذا همانطور که رئیسی بیان کرد، باید مخارج ادارات را کاهش داد و این کار دشوار یکی از ارکان اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هستند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار