امام جمعه موقت میامی گفت: عدالت محوری و توسعه متوازن بخش های مختلف در سطح استان سمنان ضروری است.
کد خبر: ۱۰۰۸۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴ 12 November 2021

امام جمعه موقت میامی: توسعه متوازن در سطح استان سمنان ضرورت دارد

 

به گزارش تابناک سمنان حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر سایری در خطبه های نمازجمعه این هفته در مسجد جامع میامی با بیان اینکه توسعه و عدالت اختصاص به یک شهر خاص ندارد، افزود: همه شهرستان های استان باید از نگاه عادلانه در دولت مردمی برخوردار شوند.
وی با اشاره به نهمین سفر رئیس جمهوری به استان سمنان، اظهار داشت: مردم شرق استان در راستای اهمیت محرومیت زدایی انتظار داشتند رئیس جمهوری به این مناطق سفر داشته باشد و امیدواریم در سفرهای آینده به استان هماهنگی لازم صورت پذیرد.
امام جمعه موقت میامی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم بویژه در مناطق محروم ، تصریح کرد: دولت سیزدهم برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها نسبت به اشتغال  جوانان با جذب سرمایه گذاران در این مناطق اقدام کنند.
وی راه برون رفت مشکلات کشور را پیروی از  ولایت فقیه دانست و افزود: مهمترین راه خروج از تنگناهای اقتصادی تحقق شعار سال و عمل به راهبردهای اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.
سایری با اشاره به اینکه در مورد افزایش قیمت های کالاهای اساسی باید نظارت شود، خاطر نشان کرد: مسئولان اقدام های اثر بخش برای جلوگیری از گرانی ها انجام دهند.
وی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی، افزود: سرانه مطالعه در کشور پایین است و با نتایج به دست آمده توسط کارشناسان ،در هر ماه متوسط مطالعه هشت ساعت و ۱۸ دقیقه است.
امام جمعه موقت میامی با بیان اینکه سرانه پایین مطالعه در کشور باید ریشه یابی شود، اظهار داشت: مشکلات پیش رو در خرید کتاب و اهمیت به کتابخوانی نیازمند عزم همگانی است.
وی با اشاره به سالروز عملیات غرور آفرین سوسنگرد، تصریح کرد: این عملیات با اتحاد نیروهای مسلح و بسیج مردمی به پیروزی رسید.
وی گفت: نقش کلیدی پیروزی این عملیات ندای امام راحل و با لبیک رزمندگان اسلام و راهبردهای رهبر معظم انقلاب بود.
سایری با اشاره به سالروز بزرگداشت آیت الله علامه سید محمد حسین طباطبایی(ره) ، افزود: شرح نهج البلاغه یکی از کارهای برجسته زندگی ایشان محسوب می شود.
امام جمعه موقت میامی گفت: خدمات وی به جامعه اسلامی، این عالم فرزانه را تبدیل به یک افتخار برای امت اسلامی کرده است.
برپایی میز خدمت توسط اداره کتابخانه های عمومی شهرستان با اهدای کتاب به نمازگزاران از دیگر برنامه های نمازجمعه این هفته بود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار