امام جمعه رویان:
امام جمعه رویان گفت: ماجرای نفتکش دریای عمان و جلوگیری از سرقت نفت توسط آمریکا نشان داد که ایران پایبند به قوانین بین المللی و همچنین در اوج اقتدار و عزتمندی است.
کد خبر: ۱۰۰۸۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹ 12 November 2021

ایران پایبند به قوانین بین المللی است/ اقتدار ویژگی ایران اسلامی

 

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس معصومی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته رویان به میزبانی مسجد جامع با اشاره به ماجرای نفتکش دریای عمان که هفته گذشته در صدر تمام اخبار دنیا نشست، تاکید کرد: ترخیص نفتکش و دزدی آمریکا که با حکم قضائی انجام و به اثبات رسید بیانگر این است که کشورمان به قوانین بین‌المللی پایبند بوده است.

وی با بیان اینکه اقتدار و عزتمندی ویژگی‌های بارز ایران اسلامی است، افزود: جامعه اطلاعاتی آمریکا، ایران اسلامی را همچنان به دلایلی بزرگترین تهدید خود می‌داند که یکی از دلایل آنها اشاعه قدرت ایران اسلامی به کشورهای منطقه است.

امام جمعه رویان ادامه داد: از دیگر دلایلی که جامعه اطلاعاتی آمریکا ایران را تهدید خود می‌داند این است که ایران تلاش می‌کند نفوذ آمریکا را در منطقه از بین ببرد همچنین ایران از شیعیان در خارج از مرزهای خود حمایت می‌کند و تهدیدات علیه ثبات خود را به حداقل رسانده‌اند لذا درباره این سخنان نیروهای آمریکایی باید گفت خداوند می‌فرمایند برتری آن است که دشمنان به آن اعتراف کند و از این بابت باید گفت ایران اسلامی با اقتداری که دارد هراس در دل دشمنان خود می‌افکند.

معصومی ضمن اشاره به سالروز ولادت با سعادت امام حسن عسکری (ع) بیان داشت: سخت‌ترین دوران برای ائمه شیعی در دوران ایشان وجود داشت جایی که خلیفه در اوج قدرت دستور می‌دهد حتی مرقد امام حسین (ع) را نیز تخریب کنند و شیعیانی که در اوج ضعف هستند حتی یکدیگر را نمی‌شناسند تا جایی که محل زندگی امام حسن (ع) به پادگانی مملو از عساکر می‌ماند اما ایشان با ارتباط گسترده‌ای که با شیعیان مدائن، کوفه، یمن و… داشتند به دشواری پایگاه‌های شیعی را حفظ و گسترش دادند.

وی درباره درگذشت حضرت معصومه (س) نیز ادامه داد: از امام صادق (ع) نقل است که می‌فرمایند قم در ردیف مدینه و کوفه و حرم ائمه اطهار (ع) است و امروز نیز شاهد هستیم که سه نور مقدس یعنی حرم حضرت معصومه (ع)، جمکران و حوزه علمیه در این شهر می‌تابد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار