مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: طرح اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان از ٢٢ آبان تا ٢٢ اسفند ١۴٠٠ برای کمک به منابع کتابخانه‌ای اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۸۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷ 12 November 2021

طرح اهدای کتاب در استان سمنان ٢٢ آبان تا اسفند اجرا می‌شود

 

به گزارش تابناک سمنان محمد طاهریان روز جمعه در آستانه آغاز هفته کتاب و کتاب‌خوانی و کتابدار، به رسانه ها افزود: شعار هفته کتاب و کتاب‌خوانی و کتابدار امسال «جای خالی را با کتاب خوب پرکنیم» است و این هفته از ۲۴ آبان آغاز می‌شود و تا یکم آذرماه ادامه دارد.

وی با تأکید بر اینکه این هفته فرصتی برای اطلاع‌رسانی خدمات کتابخانه‌های عمومی به مردم است، از کتابداران اطلاع‌رسانی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی در کتابخانه‌ها را خواستار شد.

طاهریان افزود: شرایط بازدید از کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌هایی که وضعیت رنگ‌بندی کرونایی قرمز ندارند به‌صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراهم خواهد شد.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه کمبود منابع از عمده‌ترین مشکلات کتابخانه‌های عمومی در این استان است گفت: از ۲۲ آبان تا ۲۲ اسفندماه امسال طرح اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی به‌صورت استانی برگزار می‌شود.

وی نقش اصحاب رسانه را در جامعه مهم دانست و از تمامی خبرنگارانی که در طول سال با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و شهرستان‌ها همکاری می‌کنند قدردانی کرد.

طاهریان با اشاره به این که کمبود اعتبارات ازجمله مشکلات کتابخانه‌های عمومی است اظهار داشت: سهم نیم درصد قانونی که توسط شهرداری‌ها به‌حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی هر شهرستان واریز می‌شود برای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی همان شهر استفاده می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه برنامه متنوع فرهنگی در هفته کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار امسال در این استان برگزار می‌شود گفت: گلباران مزار شهدا، افتتاح کتابخانه عمومی جزن، دیدار با امام‌جمعه، افتتاح بخش نابینایان کتابخانه مرکزی استان، افتتاح کتابخانه عمومی دیزج، برگزاری نشست بصیرتی و معرفی کتاب، بازدید از کتابخانه‌ها، عضویت رایگان، تجلیل از کتابداران، برگزاری محفل ادبی، رونمایی کتاب ونشست کتاب‌خوان نویسندگان استان ازجمله برنامه‌های این استان‌است.

اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان حدود ٧٠ کتابخانه زیر پوشش دارد. 

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار