به گزارش تابناک سمنان «عباس گلرو»، عضو  کمیسیون  امنیت ملی  و سیاست خارجی مجلس، در پاسخ به این سوال که «اگر  دولت  نتواند در مذاکرات وین به موفقیت برسد واکنش مردم را چطور ارزیابی می کنید؟» گفت: عدم موفقیت در مذاکرات بستگی به عامل آن دارد، مردم باید ببینند آیا  ایران  موجب کسب نتیجه مطلوب نشده یا اقدامات غربی‌ها مانع شده، اینها باید برای افکار عمومی تبیین شود، باید مذاکرات برای مردم شفاف باشد. طرف‌های ایرانی در مذاکره شفاف عمل کنند و برای مردم واضح اطلاع‌رسانی شود. در این صورت حتی اگر مذاکرات به بن بست هم بخورد افکار عمومی دولت را سرزنش نخواهد کرد. 

 

 

 

او در ادامه گفت:  مردم می‌دانند دولت و تیم مذاکره کننده برای تامین منافع کشور و ملت در مذاکرات حضور پیدا می‌کنند، طرف مقابل هم طرف آسانی نیست، آنها هم کثیرند و هم مشترک، در منافعی که تعقیب می‌کنند یک هدف را دنبال می‌کنند، اینکه اروپا با آمریکا تفاوت دیدگاه داشته باشد اصلا درست نیست. بنابراین باید منتظر ماند و دعا کنیم تیم ایرانی دست پر به مذاکره برود. روش و شکل مذاکره باید عوض شود، محتوای مذاکرات باید تغییر کند و فضای جدیدی شکل بگیرد. پیش‌بینی برای نتیجه مذاکرات سخت است؛ در سیاست بین‌الملل هیچ چیز قابل پیش بینی نیست.

عضو  کمیسیون امنیت ملی و  سیاست خارجی  مجلس مطرح کرد: جمهوری اسلامی در مذاکرات وین در موضع طلبکاری است، این یک شعار نیست یک واقعیت است؛ طلبکاری به این معنا که مذاکراتی به نام برجام صورت گرفته ما به تعهد عمل کردیم آنها به تعهدات‌شان عمل نکردند و در واقع لگد به برجام زدند و اروپایی‌ها هم نقض تعهد کردند بنابراین ما در موضع طلبکاری هستیم. جمهوری  اسلامی ایران مذاکره را یکی از اجزای پازل تعامل با قدرت‌ها خصوصا آمریکا می‌بیند اینگونه نیست که صفر تا صد رابطه و تعامل ما با آمریکا مذاکره باشد. 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: برنا