معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان سمنان گفت: مراکز یادگیری محلی سوادآموزی استان از یک مرکز در سال ۹۷ به هشت مرکز در سال ۱۴۰۰ ارتقا یافته‌اند.
کد خبر: ۱۰۰۷۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸ 09 November 2021
 
 
به گزارش تابناک سمنان اسماعیل ادهم معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه ارتقای مراکز یادگیری سواد آموزی محلی استان سمنان در راستای توسعه عدالت آموزشی در سطح استان سمنان در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد، تاکید کرد: تعداد این مراکز هم اکنون هشت باب است در حالی که در سال ۹۷ فقط یک باب از این مراکز در سطح استان فعالیت داشت.

وی سوادآموزی را فرصت دوم یادگیری دانست و با بیان اینکه مراکز یادگیری محلی در این راستا بسیار مؤثر هستند، افزود: در مراکز یادگیری محلی تلاش خواهد شد در کنار آموزش سواد پایه مهارت‌های اساسی زندگی نیز به سوادآموزان ارائه شود.

معاون سوادآموزی استان سمنان با بیان اینکه در مراکز یادگیری محلی همچنین حقوق شهروندی نیز تدریس می‌شود، ابراز کرد: سواد آموزان در این محل‌ها مهارت‌های فردی و مهارت‌های شغلی نیز می‌آموزند تا بتوانند در کنار سواد آموزی شرایط بهتری در زمینه کاری نیز پیدا کنند.

ادهم با بیان اینکه یونسکو به تازگی بی سوادی را عدم داشتن مهارت می‌داند لذا طرح راه اندازی مراکز یادگیری محلی به منظور توانمند سازی افراد و آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در سطح استان نیز اجرا می‌شود، گفت: مرکز یادگیری محلی بر افزایش مهارت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نقش مؤثری داشته و می‌توان پیوند بین سواد و زندگی را در این مراکز رقم زد.

وی با بیان اینکه مراکز یادگیری محلی کانون رمز گشایی از سند تحول بنیادین در حوزه آموزش بزرگسال است، تاکید کرد: مراکز یادگیری محلی با تلفیق سواد پایه، مهارت و حرفه آموزی کاربرد سواد را به طور ملموس عینیت می‌بخشد.

این مقام مسئول در حوزه سواد آموزی همچنین تاکید کرد: حضور مؤثر بزرگسالان در همه عرصه‌های فردی و اجتماعی در گرو دانش، مهارت و نگرش آنان است و افزایش توانایی‌ها و ایجاد تعامل متناسب با تغییرات پرشتاب عصر حاضر در کلیه فعالیت‌های حوزه سوادآموزی باید مورد توجه باشد.
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار