دادستان عمومی و انقلاب شاهرود گفت: با توجه بیشتر به کتاب و کتابخوانی در کودکان ارتقای فرهنگ آداب اجتماعی و اخلاق بدست خواهد آمده و موجب کاهش جرایم می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۷۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹ 09 November 2021

دادستان شاهرود: ترویج مطالعه موجب  کاهش جرم می‌شود

 

به گزارش تابناک سمنان حجت الاسلام والمسلمین رضی پارسا منش عصر سه شنبه در جمع کتابداران کتابخانه عمومی البرز شاهرود افزود: توهین یکی از هشت عنوان جرم  دارای فراوانی بالا در شاهرود است که دور شدن از بستر مطالعه و فرهنگ ایرانی اسلامی باعث آن است.

وی با اشاره به اینکه احکام جایگزین حبس با ضعف های قانونی موجود فقط در برخی محاکم دادگاهی دادگستری برای تعدادی از پرونده ها قابلیت اجرایی دارد، اظهار امیدواری کرد: از این روند در آینده نزدیک برای پیشبرد ترویج مطالعه استفاده خواهد شد.

وی خواندن کتاب برای نوزادان و تهیه اسباب بازی  متناسب کودکان برای ترویج فرهنگ مطالعه را ثمر بخش برشمرد.

دادستان عمومی و انقلاب شاهرود گفت: مطالعه والدین  در ذهن کودکان نقش بسته و تاثیر مثبت دارد.

پارسا منش افزود: کتاب باید به گونه ای آسان در دسترس مردم و افراد جامعه قرار بگیرد که سلیقه و علایق مخاطبان به ویژه جوانان و نوجوانان را بیشتر به سوی خود جذب و جلب کند.

به گفته وی، بهره مندی از ظرفیت فضای مجازی و عرضه کتاب های دیجیتالی، صوتی و الکترونیکی برای جوانان با علایق خاص دوره سنی آنها ضروری  است.  

رییس اداره کتابخانه های عمومی شاهرود هم در این نشست گفت:کتابخانه مشارکتی این اداره با اداره زندانهای شهرستان شاهرود مخاطبان خاص خود را دارد.

سید ابراهیم موسوی افزود: کتابها ، مجله ها و نشریات ادواری که متناسب با اعلام نیازها و نظر سنجی های انجام شده از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای این کتابخانه ها به صورت سهمیه تخصیص و ارسال  می شود.

وی با بیان اینکه پارسال ۱۲ مددجوی زندان شاهرود برای شرکت در مسابقات کتابخوانی و جشنواره ملی کتابخوانی رضوی تقدیر شدند ، ادامه داد: امسال نیز به برگزیدگان مسابقه کتابخوانی جوایزی شایسته تقدیم خواهد شد.

به مناسبت ۲۹ هفته گرامیداشت کتاب و کتابخوانی که از هفته آخر آبان ماه برگزار می شود دادستان عمومی و انقلاب شاهرود از کتابخانه عمومی البرز شاهرود بازدید کرد و  به عضویت کتابخانه این شهر نیز در آمد.

اکنون ۷۱ کتابخانه عمومی در استان سمنان با ۱۰۶ کتابدار، مشغول به فعالیت است که از این میزان ۵۳ کتابخانه نهادی و ۱۸ کتابخانه مستقل و مشارکتی است. 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار