طی نهمین سفر استانی؛
تابناک سمنان: سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان بیان کرد: ۱۴۵ طرح به ارزش ۱۴۰ هزار میلیارد ریال در سفر اخیر رییس‌جمهوری به استان سمنان مصوب شد.
کد خبر: ۱۰۰۷۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸ 08 November 2021

145 طرح با اعتبار 140 هزار میلیارد ریال در حجت الاسلام رئیسی مصوب شد

 

استاندار سمنان در برنامه زنده تلویزیونی گفتمان هفته با موضوع تشریح مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان سمنان، بیان کرد: پیگیری مصوبات سفر مهم‌ترین برنامه ما است و در این راستا، کار ما پس از سفر آغاز شده است و مردم باید طعم سفر را با پیگیری مصوبات و تخصیص اعتبار ها، لمس کنند.


وی اظهار داشت: ۱۴۵طرح مصوب شده در پی سفر رییس جمهوری در ۲۵ دستگاه اجرایی است که در این زمینه، ۴۰ هزار میلیارد ریال طرح در حوزه عمران و ۱۰۰ هزار میلیارد در حوزه اقتصادی است که طی سه سال اختصاص می‌یابد.


سیدمحمدرضا هاشمی بیان کرد: یکی از طرح‌های مهم حوزه آب، اجرایی شدن سد فینسک جهت آبرسانی به شهر‌های مهدی‌شهر، سرخه و سمنان است که به این منظور اعتبار در نظر گرفته شده است و به عنوان یکی از طرح‌های اولویت‌دار انجام می‌شود.


هاشمی ادامه داد: کارگروه آب جهت رفع مشکلات آب در استان تشکیل شده است و در زمینه پساب فاضلاب شهر‌ها نیز با دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی اقدام‌های لازم در دستور کار قرار دارد.
هاشمی افزود: تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر اولویت اصلی ما اقتصاد، اشتغال و معیشت است که همه مشکلات در دل اقتصاد است.


وی اضافه کرد: نهمین سفر استانی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهوری به استان سمنان بود که استان ما یکی از استان‌های اولویت‌دار بود و قبل‌از سفر، سه جلسه کاربردی و عملیاتی انجام و در این راستا در نهاد ریاست‌جمهوری با حضور نماینده وزیران، وزیران، معاونان وزیر و معاون رئیس‌جمهور برگزار که اولویت‌ها بررسی و نیازمندی‌ها شناسایی شد.  
اولویت دولت، اتمام طرح‌های نیمه تمام استان است

هاشمی گفت: سیاست دولت سیزدهم شروع طرح جدید نیست و اتمام طرح‌های نیمه‌تمام در اولویت قرار دارد تا امیدبخش باشد.

وی به دیدار آیت الله رییسی با عشایر اشاره کرد و افزود: در سفر رییس جمهوری، دغدغه بزرگ‌ترین ایل کشور در سنگسر مهدی‌شهر با ۷۴ طایفه بررسی شد و دستورات لازم برای رسیدگی به وضعیت سه هزار و۴۰۰ خانوار عشایر استان سمنان داده شد که در آیت زمینه نهاده‌های دامی به عنوان یکی از مشکلات دامداران و تامین نهاده‌ها و دریافت مدت‌دار هزینه از دستورات رییس جمهور در این بازدید بود.


۳۲ هزار و ۳۶۵ نفر به صورت نامه و تلفنی با دولت ارتباط گرفتند

هاشمی خاطر نشان کرد: به منظور ارتباط مردم با رییس جمهور، سامانه سامد در استان سمنان راه اندازی شد که در این راستا ۶۰۰ نفر با ۱۲۰ سامانه و ۶۰ خط تلفن، جوابگوی مردم بودند که رکورد ارتباط مردمی با دولت در استان سمنان شکسته شد.

وی ادامه داد: ۲۱ هزار و ۱۶۲ تماس با سامانه برقرار و ۱۱ هزار و ۲۰۳ نامه در این سفر دریافت شد که ۲۹ هزار و ۶۲۵ مورد درخواست، ۵۷۱ مورد گزارش و شکایت و ۸۳ مورد بیان تقدیر و ابراز احساسات بود.


هاشمی تصریح کرد: دریافت کمک نقدی و غیرنقدی، تقاضای تسهیلات مسکن، خوداشتغالی، خرید خودرو و تغییر وضعیت شغلی از مهم‌ترین درخواست‌های مردم بود.
استان سمنان در زمینه واکسیناسیون کرونا از میانگین کشوری بالاتر است

هاشمی اظهار داشت: مردم استان سمنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی را در دستورکار داشته باشند تا شاهد بازگشت وضعیت استان به رنگ بندی آبی و شرایط پایدار کرونا باشیم.

استاندار سمنان گفت: در حال حاضر میانگین کشوری دریافت دز اول کرونا ۸۱ درصد و میانگین استان ۸۶ درصد است، همچنین ۶۰ درصد از جمعیت هدف کشور هر ۲ دز واکسن را دریافت کردند در حالی که این آمار در استان سمنان به ۶۵ درصد رسیده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار