مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان معتقد است که برند شهر خلاق سفال و سرامیک، نقش مؤثری در جذب گردشگر به سمنان خواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۰۷۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶ 08 November 2021

گردشگران به شهر خلاق سفال و سرامیک می آیند؟

 

به گزارش تابناک سمنان حمیدرضا دوست‌محمدی 17 آبان ماه 1400 در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به ارتقاء این شهر تاریخی به شهر خلاق سفال و سرامیک اظهار کرد: تحقق اهداف شهر خلاق سفال و سرامیک نیاز به مشارکت هنرمندان و جامعه هدف دارد و در این خصوص تشکیل اتاق فکر با حضور هنرمندان ضروری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان برگزاری نشست تخصصی با هنرمندان سفال و سرامیک، دعوت از اساتید مطرح برای ارائه آموزش‌های نوین، تهیه بانک اطلاعاتی هنرمندان، بهره‌گیری از تجربه‌های مناسب بین‌المللی و تدوین برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را از جمله راهکارهای اجرای هر چه بهتر شهر خلاق سفال و سرامیک عنوان کرد.

وی با بیان اینکه سفال و سرامیک از ظرفیت بسیار بالایی در سمنان برخوردار است خاطرنشان کرد: این استان در هنر سفال و سرامیک هنرمندان بنامی در سطح ملی و بین المللی دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این جلسه گفت: تحقق اهداف شهر خلاق سفال و سرامیک نیاز به تشکیل کارگروهی با حضور کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، دانشگاه و هنرمندان دارد.

فرشید فلاح تأکید کرد: شهر خلاق سفال و سرامیک باید به رشد و اعتلای سفال و سرامیک کشور، عرضه محصولات به روش‌های الکترونیک، اجرای کارهای پژوهشی، انتشار نشریات علمی، ثبت معنوی آثار و حضور در بازارهای جهانی و محلی کمک کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، راه اندازی گذر فرهنگی سفال و سرامیک با کمک شهرداری سمنان و بازارچه عرضه سفال و سرامیک را از جمله برنامه‌ها عنوان کرد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار