مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان درباره آخرین وضعیت مدارس استان، گفت: ٣٣٣ مدرسه در مناطق روستایی و عشایری استان از ابتدای مهر ماه ۱۴۰۰ فعالیت خود را از سر گرفتند.
کد خبر: ۱۰۰۷۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷ 08 November 2021

٣٣٣ مدرسه در مناطق روستایی و عشایری در استان سمنان فعالیت می‌کنند

 

به گزارش تابناک سمنان محمد دستورانی درباره شرایط سال تحصیلی جدید و دانش آموزان در سراسر استان سمنان، تاکید کرد: از ابتدای مهرماه ۱۴۰۰ و پس از ۲۰ ماه دوری از مدرسه، بالاخره ۳۳۳ مدرسه در بخش‌های روستایی و عشایری استان فعالیت خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اصل و اساس فعالیت این مدارس است، افزود: ضرورت تعلیم و تربیت و اهمیت حضور در کلاس برای ارتقای آموخته‌های دانش آموزان انگیزه اصلی بازگشایی مدارس به صورت حضوری است همچنین باید گفت بازدیدهای مکرری از مدارس استان صورت گرفته تا رعایت مسائل بهداشتی مورد رصد قرار گیرد.

 

رعایت سخت‌گیرانه مسائل بهداشتی در مدارس

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه کلاس‌های دوره متوسطه دوم یعنی پایه‌های نهم، دهم و دوازدهم از پانزدهم آبان ماه ۱۴۰۰ برقرار شده است، تاکید کرد: تعطیلی مدارس به واسطه شیوع کرونا متأسفانه آسیب‌های جدی به درس دانش آموزان وارد کرده است.

دستورانی با بیان اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی تماماً از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان به تمام مدارس استان ابلاغ شده و همه این الزامات می‌بایست رعایت شوند، گفت: شیوه نامه‌های بهداشتی مدارس به صورت سخت‌گیرانه اجرا خواهند شد تا سلامت دانش آموزان حفظ شود.

وی با اشاره به مدارس کمبودی برای تأمین هزینه‌های بهداشتی ندارند، افزود: والدین می‌توانند بر نحوه اعمال مسائل بهداشتی به خصوص از طریق اولیا مربیان و شورای مدارس آگاه شوند تا با خاطر آسوده‌تر فرزندان شأن را به مدارس بسپارند از سوی دیگر اما از والدین می‌خواهیم تا نسبت به واکسیناسیون اندک دانش آموزان باقی مانده استان، مبادرت ورزند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار