چیزهایی که درباره ژاوی نمی‌دانستید؛
بازگشت ژاوی به بارسلونا این بار به عنوان سرمربی به تیتر یک اخبار در سراسر دنیا تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۰۰۷۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲ 07 November 2021

به گزارش تابناک سمنان هافبک سابق بارسلونا به عنوان سرمربی به خانه بازگشته و البته بسیاری معتقدند ژاوی برای در دست گرفتن این پست متولد شده است. در ادامه پنج نکته که ممکن است درباره این اسطوره بارسا ندانید، مرور خواهیم کرد. ژاوی هرناندز به لالیگا بازگشته است. شش سال پس از انجام آخرین بازی برای باشگاه دوران کودکی، حالا نماد کاتالان ها به عنوان سرمربی تیم اصلی به نیوکمپ بازگشته است، جایگاهی که بسیاری بر این باورند جای آن که در طول دوران حرفه ای ژاوی خالی بود. جزئیات داستان درخشش او به‌عنوان یک بازیکن و همچنین دوران مربیگری امیدوارکننده‌اش مورد اطلاع همه قرار دارد، اما شاید همه حقایق گفته نشده است.

 

 

پدر ژاوی هم فوتبالیست بود

 

 

ژاوی در 25 ژانویه 1980 و در یک خانواده ورزشکار متولد شد. پدرش خواکین هرناندز در دهه های 1960 و 1970 برای تیم های مختلفی بازی کرد. خواکین مانند پسرش در خط میانی بازی کرده و بازیکن تیم‌هایی در سراسر منطقه کاتالونیا مانند خیرونا، رویس و سابادل بود و حتی در لباس رویس در لالیگا نیز بازی کرد.

 

اسطوره او در نوکمپ برند شوستر بود

 

ژاوی در دوران رشد طرفدار بارسلونا بوده و بازیکن مورد علاقه او برند شوستر بود. ژاوی زمانی که برای اولین بار به استادیوم نوکمپ رفت تا شاهد مسابقه جام خوان گامپر باشد عاشق این ستاره آلمانی شد. ژاوی شیفته این هافبک بود و البته بعدها 10 بار مقابل تیم‌هایی مانند لوانته، ختافه، رئال مادرید و مالاگا که هدایت شان بر عهده برند شوستر بوده بازی کرد و حتی چند گل نیز به ثمر رساند.

 

او در اولین بازی خود برای بارسلونا گلزنی کرد

 

 

حالا به نظر می رسد این اتفاق مربوط به خیلی وقت پیش بوده و بسیاری آن را فراموش کرده اند، اما ژاوی تنها 16 دقیقه پس از اولین بازی خود برای تیم اصلی بارسلونا گلزنی کرد.  البته این بازیکن 18 ساله در آن مقطع به عنوان ستاره ای گلزن شناخته نمی شد، اما او با گلزنی سوپرکاپ اسپانیا مقابل مایورکا در 18 آگوست 1998 وارد صحنه شد و البته که بلوگرانا در آن دیدار با نتیجه 2-1 شکست خورد. این اولین گل از 85 گلی بود که ژاوی در 767 بازی برای بارسلونا به ثمر رساند.

 

او سه سال متوالی بر سکوی توپ طلا قرار گرفت

 

ژاوی در سه سال متوالی در رای گیری توپ طلا سوم شد: 2009، 2010 و 2011.  این هافبک کاتالانی به دلیل توانایی استثنایی خود در ارسال پاس بین رای دهندگان شناخته می شد. اما در آن مقطع هم تیمی اش یعنی لیونل مسی موفق شد توپ طلا را به دست آورد و ژاوی در گام آخر ناکام می ماند. از آغاز قرن اخیر، تنها ژاوی، مسی و کریستیانو رونالدو می‌توانند ادعا کنند که برای سه سال متوالی در بین سه نفر اول رده بندی توپ طلا بوده‌اند و البته این نشان دهنده ثبات ژاوی در آن مقطع است.

 

 

ژاوی که به علت اشتباهات پدر خود بخشی از سرمایه اش را از دست داده بود، در تابستان سال 2017 مبلغ هنگفتی در قرعه کشی بانک دوحه پیروز شد و به شرایط خود سر و سامان داد.

 

او برنده لاتاری شده است

 

ژاوی پس از ترک بارسلونا در سال 2015، دوران حرفه ای خود را در قطر و با لباس السد به پایان رساند و سپس در سال 2019 هدایت این تیم را برعهده گرفت. در طول مدت حضور در قطر، ژاوی با برنده شدن در قرعه کشی توسط بانک دوحه به تیتر اخبار تبدیل شده و جایزه ای در حدود به 230 هزار یورو را به جیب زد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

 

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار