نماینده ماکو در مجلس با اشاره به آرامش مرزهای شمال‌ غربی کشور گفت: نیروهای مسلح کشورمان با اقتدار وضعیت منطقه و تحرکات عوامل خارجی را رصد می‌کنند که موجب شده تریلی‌های ایران روزانه به ترکیه و ارمنستان رفت و آمد کنند.
کد خبر: ۱۰۰۷۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲ 06 November 2021

آخرین وضعیت امنیتی شمال غرب کشور از زبان نماینده ماکو

 

به گزارش تابناک سمنان محمد علیپور نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین وضعیت امنیتی مرزهای شمال غربی کشورمان اظهار داشت: در پی تحولات اخیر در مناطق شمال غربی کشورمان در فضای عمومی جامعه این گونه استنباط شد که مشکل حادی بین جمهوری آذربایجان و ایران و برخی کشورها منطقه وجود دارد اما با نمایش اقتداری که نیروهای مسلح کشورمان در مرزها داشتند پیام بسیار قاطعی به افرادی که احساس می‌کردند امکان شیطنت در منطقه را دارند مخابره شد.

وی افزود: هم‌اکنون هیچگونه تنش، درگیری و مشکل خاصی در مرزهای شمال غربی کشورمان نداریم. ضمن اینکه در چند روز اخیر هم مرز آستارا بازگشایی شد و مردم آن منطقه هم اظهار شادمانی کردند.

 نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم ایران با مردم آذربایجان اشتراکات بسیار زیادی دارند و موقعیت‌های سرزمینی و مرزهای جغرافیایی ظاهر فیزیکی محسوب می‌شوند، در حالی که اشتراکات قومی، نژادی، فرهنگی، تاریخی و اجتماعی بین ایران و آذربایجان هیچگاه با ممانعت مردم مواجه نخواهد شد و مردم این دو کشور همواره یکدل هستند.

علیپور گفت: مردم ایران و آذربایجان از گذشته‌های دور با یکدیگر رفت و آمد داشته و در شادی و غم یکدیگر شریک هستند و در تمامی مراسمات در کنار یکدیگر بوده‌اند. 

وی افزود: تریلی‌های ایران در مسیر نخجوان در حال تردد هستند و هیچگونه مشکلی برای آنها وجود ندارد و اوضاع در آن منطقه کاملاً عادی است ضمن اینکه رفت و آمد تریلی‌ها در ترکیه هم بدون مشکل انجام می‌شود و از مرز بازرگان حدود ۸۰۰ تریلی در طول روز به سمت ترکیه رفت و آمد می‌کنند.

 نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حوزه انتخابیه من ۱۰۰ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان و ۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک با ترکیه دارد و اوضاع در آن منطقه کاملاً عادی است و هیچگونه شرایط غیر عادی دیده نمی‌شود.

این نماینده مجلس یازدهم عنوان کرد: نیروهای مسلح کشورمان در مرزهای شمال غربی کشورمان حضور داشته و ضمن دفاع از حدود و ثغور کشورمان، تحرکات عوامل خارجی را به دقت رصد می‌کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: فارس

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار