استاندار سمنان با بیان این که ۱۴۷واحد صنعتی استان به دلایل مختلف غیرفعال است گفـت:از این تعداد ۵۶ واحد با اشتغال‌زایی سه هزار و ۸۰۰ نفر به دلیل تملک بانک‌ها تعطیل شدند.
کد خبر: ۱۰۰۶۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳ 05 November 2021
 
به گزارش تابناک سمنان سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان در جلسه شورای اداری سمنان با حضور ریس جمهوری گفت: به مشکلات کمبود نقدینگی و مواد اولیه از هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی استان، هزار و ۲۰۰ واحد در شهرک‌های صنعتی مستقرند که با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند.

او به مشکلات تامین آب برای صنایع استان سمنان اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم با حضور سفر استانی دولتی جهادی و مردمی آقای رئیسی مشکلات استان در همه بخش‌ها به ویژه آب کشاورزی، شرب و صنعتی استان حل و فصل شود.

استاندار سمنان با تاکید بر این که با خبر‌های خوش رئیس جمهوری در سفر به این استان مواجه خواهیم شد، بیان داشت: توسعه آبیاری قطره‌ای، آبخیزداری و آبخوان داری و اجرای طرح‌های سد سازی سمنان از نیاز‌های مهم بخش کشاورزی سمنان است.

او گفت: سد فینسک برای تامین آب سه شهرستان سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در نظر گرفته شده که فقط به همت وزیر نیرو برای ادامه این طرح نیاز است.

نمایندگان مردم استان سمنان نیز هر کدام در جلسه شورای اداری استان با موضوع مشترک مشکلات تامین آب شرب، کشاورزی سخنرانی کردند و از رئیس جمهوری و وزیر نیرو خواستند که به این خواسته مردمی که معضل اساسی است، توجه ویژه شود.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود ۱۵۰ لیتر بر ثانیه آب در شاهرود گفت: اگر بی توجهی‌ها به طرح‌های آبرسانی مردم منطقه تداوم بیابد در تابستان آینده با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

علی اصغر خانی تصریح کرد: امیدواریم دولت رئیسی بتواند مشکلات اجرای طرح‌های منابع آبی استان را حل کند.

وی بیان داشت: برای حل این مشکلات باید اعتبارات ملی برای شهرستان‌های سمنان تخصیص بیابد که در این بخش به حمایت و توجه وزیر نیرو نیاز است.
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار