در حضور رئیس جمهور عنوان شد:
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی از توقف عملیات اجرایی سد فینسک انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۰۰۶۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸ 05 November 2021

 مطالبه مشترک هر ۴ نماینده استان سمنان

 

به گزارش تابناک سمنان عباس گلرو، نماینده مردم سمنان ، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در شورای اداری استان که با حضور رئیس جمهور در حال برگزاری است اظهار کرد: در میان انبوه مشکلاتی که در حوزه انتخابیه وجود دارد، برای تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی نیاز به انتقال و تامین آب در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه تنها راه مشکل کم آبی انتقال آب است افزود: بحث سد فینسک و پروژه آماده اجرای آب خزر از راهکارهای حل مشکل آب در استان است.

نماینده سمنان با انتقاد از توقف پروژه سد فینسک تصریح کرد: سدفینسک تمام مجوزهای لازم را داشته و بودجه لازم اختصاص یافته که متاسفانه امروز متوقف شده است.

 وی با بیان اینکه بیش از دو ماه است که شبانه روز برای تامین حق و حقوق مردم در بحث آب تلاش می کنیم اضافه کرد: انشالله در این سفر دستور ادامه اجرای پروژه سد فینسک توسط ریاست جمهور صادر شود.

 گلرو با تقدیر از تلاش های استاندار سمنان افزود: استاندار سمنان استانداری جهادی است و از ریاست‌ جمهور، دولت و وزیر کشور برای این انتخاب تقدیر می کنیم.

 

 "تامین آب و تکمیل طرح های آبرسانی" مطالبه هر ۴ نماینده استان سمنان

 

وی با بیان اینکه نماینده حق نظارت و دخالت به نفع مردم را دارد افزود: نظارت بر دستگاه ها وظیفه ذاتی نماینده است و این نظارت نباید با دخالت در دستگاه ها یکی دانسته شود.

نماینده مردم سمنان ، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارتقا سرخه به شهرستان گفت: شهرستان سرخه که به تازگی برای آن الحاقیه صادر شده، نیازمند زیرساخت های توسعه ای است.

وی با اشاره به لزوم حفظ دانشگاه تک جنسیتی سمنان خاطرنشان کرد: تاکید مقام معظم رهبری است که دانشگاه تک ‌جنسیتی حفظ شود و به همین واسطه استدعا داریم تا دانشگاه فرزانگان ‌مورد حمایت قرار گیرد.

 کمبود ۱۰۰لیتر برثانیه آب شرب در شاهرود

 "تامین آب و تکمیل طرح های آبرسانی" مطالبه هر ۴ نماینده استان سمنان

 

خانی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل اساسی شهرستان های شاهرود و میامی اشتغال است گفت: ۲۸ درصد از جوانان مشمول شغل در دو شهرستان شاهرود و میامی، بیکارند. میانگین آمار کل کشور دربحث بیکاری ۱۱ درصد و در دو شهرستان شاهرود و میامی ۲۸ درصد می باشد.‌

وی با اشاره به کمبود آب در شاهرود افزود: در شهرستان شاهرود در هر ثانیه ۱۰۰ لیتر کمبود آب داریم و بدین ترتیب در سال آینده با مشکل جدی مواجه هستیم.‌

خانی تصریح کرد: شرکت سیمان بیارجمند سالهاست که نیمه تمام باقی مانده و این در حالی است که حدود ۸۰ درصد از سهامداران آن ، مردم محروم میامی، بیارجمند و کالپوش هستند. 

وی اظهار کرد: فرودگاه شاهرود یکی از بهترین فرودگاههای کشور است که از همه نظر آماده خدمات رسانی است، اما حدود سه سال است که پروازی از این فرودگاه به انجام‌ نرسیده است.‌ 

نماینده شاهرود با اشاره به زیان کشاورزان و خصوصا باغداران شاهرودی افزود: باغداران این منطقه، شش سال است که با سرمازدگی محصولات باغی خود مواجه می باشند.‌

وی بر لزوم توجه به زیرساخت های جاده ای استان تاکید و تصریح کرد: شبکه جاده ای بین شهری و روستایی این منطقه وضع خوبی ندارد. 

وی با اشاره به اوضاع ناخوش صنعت در شاهرود گفت: حدود ۴۰ درصد از بخش تولیدی و صنعتی شهرستان شاهرود یا تعطیل شده یا در حال تعطیل شدن است.‌

لزوم تامین آب برای بخش های صنایع و کشاورزی گرمسار و آرادان

اردشیر مطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان و رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان با تقدیر از حضور و سعه صدر وزیر دادگستری در شهرستان های گرمسار و آرادان گفت: تامین آب پایدار در بخش کشاورزی و صنایع از نیازهای جدی در غرب استان  است.

 

 "تامین آب و تکمیل طرح های آبرسانی" مطالبه هر ۴ نماینده استان سمنان

 

وی بر لزوم تامین آب برای بخش های صنایع و کشاورزی گرمسار و آرادان  تاکید و تصریح کرد: گرمسار و آرادان از ظرفیت قابل توجهی در این دو بخش برخوردارند.

نماینده گرمسار و آرادان با بیان اینکه فلسفه سد نمرود، پوشش ۳۵ هزار هکتاری زمین های کشاورزی و دشت گرمسار و آرادان است افزود: آب شرب منطقه دارای املاح، گچ و نمک بوده و نیاز به توجه ویژه دارد.

‍  علیزاده، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالبات مردم این شهرستان از دولتمردان خواست: مجوز بیمارستان دوم دامغان که در کمیسیون ماده ۲۳ قرار دارد، صادر شود.

وی گفت:راه اندازی مرکز درمانی ۵۰ تختخوابی تا زمانی که احداث بیمارستان دوم دامغان تکمیل شود، مورد قبول وزیر بهداشت قرار گرفت.

 نماینده دامغان با بیان اینکه دامغان قطب داروسازی کشور در استان سمنان است افزود: همه زمینه ها برای تشکیل دانشکده داروسازی در دامغان فرآهم است که انشالله ریاست محترم جمهور این مهم را مصوب کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به معضل کم آبی در استان تصریح کرد: سد پیش بینی شده برای دامغان، به دلیل مشکلاتی که داشت، نیاز به علاج بخشی دارد.

وی خاطرنشان کرد: از بندر امیر آباد به بندر عباس، خط سراسری توسط گذشتگان طراحی شده که با بودجه قطره چکانی جمع نمی شود آن را اجرایی کرد؛ این طرح نیاز به تخصیص اعتبار دارد و در توسعه ملی و منطقه ای کمک شایانی می کند.

 

 "تامین آب و تکمیل طرح های آبرسانی" مطالبه هر ۴ نماینده استان سمنان

 

وی با اشاره به غنای معادن در دامغان افزود: جنوب دامغان بهشت معدن کاران است که خط انتقال برق برای این مهم تصویب شده که استدعا داریم اجرایی شود.

نماینده دامغان با بیان اینکه تپه حصار دامغان، در کشور منحصر به فرد و نشان از تمدن ۷ هزار ساله دارد اظهار کرد: ریل آهن از وسط این اثر ارزشمند تاریخی می گذرد که به آن آسیب وارد ساخته و نیازمند اصلاح خط ریل است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار