نمایندگان رئیس جمهور عنوان کردند:
وزیر جهادکشاورزی و وزیر معین در شهرستان مهدیشهر از صادرات ۳۵ میلیون دلاری محصولات تولیدی استان سمنان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۶۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶ 05 November 2021

سرمایه گذاری در قطعات باقیمانده حرم تا حرم/صادرات ۳۵ میلیون دلاری استان سمنان

 

به گزارش تابناک سمنان  ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در شورای اداری استان از کم آبی به عنوان جدی ترین معضل استان نام برد و اظهار کرد: استان سمنان کم آب است و با بحران آب مواجه می باشد.

وی با بیان اینکه تنوع بسیار عجیبی در استان از جنگل هیرکانی تا نخل با تنوع محصولات وجود دارد ادامه داد: استان سمنان می تواند قطب گردشگری کشور باشد.

وزیر جهادکشاورزی خاطرنشان کرد: ۱۹۸ هزار هکتار اراضی سطح زیر کشت در استان سمنان وجود دارد که ۱۲ هزار میلیارد تومان ارزش افزوده محصولات این استان است.

 ساداتی نژاد با بیان اینکه پروتئین تهران توسط استان سمنان از طریق مازاد تولید دام و طیور تامین می شود تصریح کرد: ۴۷ هزار بهره بردار کشاورزی در این استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۱۸ درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است اضافه کرد: سالانه ۳۵ میلیون دلار در سال صادرات استان سمنان است.

این عضو کابینه گفت: در این سفر استانی بحث آبرسانی به عشایر، مجتمع دامپروری مهدیشهر و رفع مشکل نهاده دامهای عشایر مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به ظرفیت های بالای ایل سنگسر گفت: سرانه بالای سواد و برخورداری از طولانی ترین ایل راه جهان از ظرفیت های بالای عشایر استان سمنان است.

ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت بالا و بسیار خوب عشایر سنگسر، نیاز دارد تا اداره امور عشایر در مهدیشهر بنا شود.

وزیر جهادکشاورزی گفت: در بحث کشت دیم، توسعه گلخانه ای، تکمیل زیرساختها، سیستم آبیاری نوین، احیاء و لایروبی قنوات، تقویت آب زیر زمینی و دیگر موارد، اعتبارات لازم مصوب شد.

رستم قاسمی وزیر راه و شهر سازی با بیان اینکه به عنوان وزیر معین شهرستان سمنان از برخی مراکز این شهرستان بازدید کرده و در جلسه شورای اداری شرکت کردم گفت: در این سفر ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه درخصوص بهسازی جاده های بین شهری اختصاص یافته است. 

وی افزود: دیروز از جاده فیروزکوه به سمنان‌بازدید کردم‌ که ۱۰ کیلومتر از آن زیر بار ترافیک رفته و برای ۲۷ کیلومتر باقی مانده آن نیر عملیات اجرابی آغاز شده است. 

وزیر راه و شهرسازی بر لزوم تکمیل آزادراه حرم تا حرم تاکید و عنوان کرد: بازدید از طرح حرم تا حرم به انجام رسید و برای سرمایه گذاری از محور سمنان‌ تا مشهد اقدمات لازم‌ شکل خواهد گرفت.

 این عضو کابینه وعده داد: ظرف دو تا سه ماه آینده، کل عملیات اجرایی واحدهای مورد نیاز استان در فاز اول آغاز شود. 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار