وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت : توجه به موضوع گردشگری از اولویت‌های دولت سیزدهم است.
کد خبر: ۱۰۰۶۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷ 04 November 2021
 
 
به گزارش تابناک سمنان عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  در بدو ورود به استان سمنان در نهمین سفر دولت سیزدهم در استان سمنان از بازارچه و نمایشگاه دائمی صنایع دستی سمنان بازدید کرد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سپس از مجموعه گردگشری و رستوران بادگیر سمنان بازدید کرد.

عزت الله ضرغامی در حاشیه این بازدید گفت: استان سمنان از ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است و جایگاه بالایی در صنایع دستی و فرهنگی دارد که همه این ظرفیت‌ها می‌تواند باعث رونق گردشگری شود.

او افزود: متاسفانه به نحو شایسته توجه و سرمایه گذاری در این حوزه‌ها انجام نشده و نیازمند توجه بیشتر است.

ضرغامی گفت: در بازدیدی که انجام شد، بافت تاریخی با قدمت ۲ هزار ساله متاسفانه بدون حریم باقی مانده و باتوجه به اینکه سمنان از نظر بافت تاریخی نیز غنی است، تلاش می‌کنیم با اعتبارات محدودی که در سفر‌های استانی وجود دارد به این موضوع کمک کنیم و باید برای برنامه‌های توسعه‌ای که در دست اجرا است، اعتبار فراهم شود که برای آن‌ها تلاش می‌کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در بازدید از بازارچه و نمایشگاه دائمی صنایع دستی سمنان مقرر شد تا بسته بندی‌ها با بالاترین کیفیت‌ها و در سطح جهانی انجام شود تا قابلیت صادرات را نیز داشته باشند و همچنین از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان سمنان به این مجموعه نیز کمک می‌شود تا این پروژه به نتیجه مطلوب برسد.

او افزود: امیدواریم که با همکاری بخش خصوصی، مردم و دولت بتوانیم به موضوع گردشگری رونق دهیم.

ضرغامی با اشاره به متضرر شدن هتل داران در ایام کرونا و لزوم حمایت از آنان گفت: اخبار حمایت‌ها از جامعه هتل داران با دقت رصد شده و خدماتی که تاکنون به این افراد داده شده آگاه هستیم.
او افزود: خوشبختانه با هماهنگی‌های انجام شده بین وزارت خارجه و بهداشت، موضوع واکسیناسیون هتل داران و عوامل گردشگری انجام شده و در حال حاضر صدور ویزا نیز به نتیجه رسیده که این موضوع می‌تواند باعث رونق گردشگری شود.
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار