در ادامه برنامه های نهمین سفر استانی رئیس جمهور؛
تابناک سمنان: سید عزت الله  ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز پنجشنبه در قالب برنامه های نهمین سفر رییس جمهوری به استان سمنان، دستور تخریب دیوار مانع و مزاحم رویت کاروانسرای تاریخی این شهر را صادر کرد.
کد خبر: ۱۰۰۶۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳ 04 November 2021

دستور تخریب دیوار مزاحم کاروانسرای تاریخی شهر سمنان صادر شد

 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جریان بازدید از کاروانسرای شاه عباسی در مرکز شهر سمنان که قرار است از مالکیت اداره کل زندانها و اقدامات تامینی تربیتی استان سمنان به شهرداری سمنان برای تبدیل شدن به گذر فرهنگی تحویل شود، گفت: آزاد شدن بنای تاریخی از بند دیوارها نقش مهمی در جذب گردشگر و تقویت نشاط بین شهروندان دارد.

وی ادامه داد: می‌توان در بخشی که مربوط به ساختمان اداره کل زندان‌ها است یک حصار دور ساختمان این اداره کل برای تامین امنیت بنا ایجاد و کاروانسرا را آزاد کرد و برای حل این مشکل با آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهوری و وزیران مرتبط رایزنی خواهد کرد.

سید عزت الله ضرغامی بیان کرد: آزادسازی کاروانسرا در مرکز شهر سمنان خواسته مردمی  و آزاد شدن آن از بند دیوارها برای شهروندان دلگرم کننده است.

 قابل ذکر است که کاروانسرای شاه‌عباسی واقع در میدان سعدی در مرکز شهر سمنان در گذشته یکی از املاک سازمان زندان‌های کشور بود و به عنوان زندان سمنان استفاده می‌شد.

از سال قبل زندان سمنان به خارج از شهر منتقل شد و در دومین روز از بهمن ۹۹، آیت الله رئیسی، رئیس وقت قوه قضاییه در سفر به استان سمنان حکم آزادی این کاروانسرا و واگذاری آن به شهرداری سمنان را صادر کرد.

کاروانسرای تاریخی سمنان به عنوان یکی از ۹۹۹ کاروانسرای ساخته شده در دوران شاه عباس صفوی در شهر سمنان قرار دارد و دارای ۴۰۰ سال قدمت است که در سال ۱۳۵۲ به ثبت ملی رسید.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در این سفر به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری در شهرستان‌های سمنان و مهدیشهر در حال بازدید از بناها و طرح های مختلف حوزه این وزارتخانه است و از نزدیک با فعالان این عرصه دیدار می کند و مشکلات آنها را جویا می شود.

بازدید از طرح‌های عمرانی در حوزه گردشگری، بافت تاریخی و کارگاه‌های صنایع دستی از جمله برنامه‌های وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به استان سمنان است.

استان سمنان بیش از هزار و ۸۳۳ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی شناسایی شده دارد که ۸۳۷ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت است. 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار