سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صبح پنجشنبه سیزدهم آبان در جریان نهمین سفر رئیس جمهوری به استان سمنان از خانه تاریخی طاهری سمنان دیدن کرد.
کد خبر: ۱۰۰۶۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳ 04 November 2021

 

وزیر میراث فرهنگی از خانه تاریخی طاهری سمنان دیدن کرد

 

به گزارش تابناک سمنان خانه طاهری سمنان در میان باغی بزرگ در سال ۱۳۴۶ هجری قمری ساخته شد و در سال ۱۳۷۹ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

در چند سال گذشته این بنای ارزشمند به همت بخش خصوصی مرمت و احیا شده است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این سفر به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری به شهرستان‌های سمنان و مهدیشهر خواهد رفت و از نزدیک با فعالان این عرصه دیدار و مشکلات آنها را جویا خواهد شد.

بازدید از طرح‌های عمرانی در حوزه گردشگری، بافت تاریخی و کارگاه‌های صنایع دستی از جمله برنامه‌های وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به استان سمنان است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رئیس جمهوری صبح روز پنجشنبه سیزدهم آبان ماه از فروردگاه سمنان وارد استان شد.

استان سمنان بیش از هزار و ۸۳۳ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی شناسایی شده دارد که ۸۳۷ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت است. 

آیین گل غلتان نوزاد در دامغان، نذر سمنوپزان در سمنان، تهیه آب دعا در شاهرود، آیین‌های مرتبط با ازدواج و نخل‌گردانی در مهدیشهر و شهمیرزاد از جمله میراث معنوی، جنگل‌های هیرکانی در اقیانوسی از ابر، درختان چنار چندصدساله، غار پنیر، آبشارهای بلند و چشمه‌های آبگرم از جمله میراث طبیعی و بناها و محوطه‌های تاریخی چند صدساله، از جمله ظرفیت‌های گردشگری استان سمنان است.

به گزارش ایرنا، اعضای کابینه دولت سیزدهم به نمایندگی از آیت الله رئیسی امروز به نقاط مختلف هشت شهرستان استان سمنان سفر کرده اند تا ضمن بازدید از واحدها و طرح های مختلف، از نزدیک با مسایل شهرستانها آشنا شوند و به مشکلات مردم در موضوعات مختلف رسیدگی کنند.

شهرستان میامی در شرق استان سمنان میزبان سید امیر حسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس‌جمهوری، شهرستان های گرمسار و آرادان میزبان امین حسین رحیمی وزیر دادگستری، شهرستان دامغان میزبان بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شهرستان‌های گرمسار، سرخه و مهدیشهر میزبان سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی هستند.

سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت به نمایندگی از رییس جمهوری به شهرستان شاهرود سفر کرده است و رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی  از شب گذشته از چند طرح عمرانی در شهرستان سمنان بازدید کرده است و چند بازدید دیگر در برنامه دارد. سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز اکنون از چند طرح تاریخی و سرمایه گذاری گردشگری در شهرستان‌های سمنان و مهدیشهر بازدید می کند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار