سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صبح امروز پنجشنبه سیزدهم آبان در جریان نهمین سفر رئیس جمهوری به استان سمنان از اثر تاریخی تپه چاله خندق این شهر دیدن کرد.
کد خبر: ۱۰۰۶۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳ 04 November 2021

وزیر میراث فرهنگی از اثر تاریخی تپه چاله خندق سمنان دیدن کرد

به گزارش تابناک سمنان تپه چاله خندق شاهجوق مربوط به دوران پیش از تاریخ ایران باستان است و در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۳۸۲ با شماره ۸۶۲۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در این سفر به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری به شهرستان‌های سمنان و مهدیشهر خواهد رفت و از نزدیک با فعالان این عرصه دیدار کرده و مشکلات آنها را جویا خواهد شد.

بازدید از طرح‌های عمرانی در حوزه گردشگری، بافت تاریخی و کارگاه‌های صنایع دستی از جمله برنامه‌های وزیر میراث‌فرنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به استان سمنان است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رئیس جمهوری صبح روز پنجشنبه سیزدهم آبان ماه از فروردگاه سمنان وارد استان شد و جمعی از اعضای کابینه، وی را در این سفر همراهی می‌کنند. 

استان سمنان بیش از هزار و ۸۳۳ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی شناسایی شده دارد که ۸۳۷ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت است. 

آیین گل غلتان نوزاد در دامغان، نذر سمنوپزان در سمنان، تهیه آب دعا در شاهرود، آیین‌های مرتبط با ازدواج و نخل‌گردانی در مهدیشهر و شهمیرزاد از جمله میراث معنوی، جنگل‌های هیرکانی در اقیانوسی از ابر، درختان چنار چندصدساله، غار پنیر، آبشارهای بلند و چشمه‌های آبگرم از جمله میراث طبیعی و بناها و محوطه‌های تاریخی چند صدساله، از جمله ظرفیت‌های گردشگری استان سمنان است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار