مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میامی گفت: ۳۲ قلم شی تاریخی دوره اسلامی از یک دستگاه خودروی رهاشده در این شهرستان کشف شد.
کد خبر: ۱۰۰۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷ 02 November 2021

خودروی رهاشده در میامی حاوی ۳۲ شی عتیقه بود

 

به‌گزارش تابناک سمنان سید محمدصادق رضویان روز سه‌شنبه افزود: این اشیای تاریخی با تلاش نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی و انتظامی شهرستان میامی از خودروی رهاشده در نزدیکی روستاهای کالپوش کشف شد.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میامی گفت: این اشیا که قدمت آن‌ها به دوره اسلامی بازمی‌گردد شامل پایه ستون، کوزه، گلدان و ظروف سفالی است.

رضویان با قدردانی از همکاری مردم و ارائه گزارش‌های مردمی ادامه داد: برابر مواد ۵۵۸ تا ۵۶۹ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات مصوب ۱۳۷۵، هرگونه سرقت، قاچاق اشیای عتیقه، حفاری، کاوش، تجاوز، ایجاد خسارت، تخریب، دخل و تصرف، خرابی و لطمه، تغییر کاربری آثار تاریخی و فرهنگی جرم است و مرتکبین آن علاوه بر جبران خسارت وارده، ضبط اقلام و ابزار کاری به پرداخت خسارت و اعمال مجازات حبس تعزیری حداقل از یک ماه تا ده سال محکوم می‌شوند.

بر اساس ماده ۵۵۹، هرکس اشیا و لوازم و همچنین مصالح و قطعات آثار فرهنگی تاریخی را از موزه‌ها و نمایشگاه‌ها، اماکن تاریخی و مذهبی و سایر اماکن که تحت حفاظت یا نظارت دولت است، سرقت کند یا با علم به مسروقه بودن اشیای مذکور را بخرد یا پنهان دارد در صورتی که مشمول مجازات حد سرقت نشود،علاوه بر استرداد آن به حبس از ۱ تا ۵ سال محکوم می‌شود.

دوست‌داران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را از طریق تماس با سامانه خبری به شماره ۳۱۷۰۵ اعلام کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار