به گزارش تابناک سمنان تاس گزارش داد، "کبیر واثق" معاون سابق والی پنجشیر افغانستان گفت، احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان اکنون در تاجیکستان به سر می‌برد اما برخی اوقات با واحدهای مقاومت در مناطقی از افغانستان دیدار می‌کند.

به گفته وی، رهبر جبهه مقاومت تلاش می‌کند تا حمایت کشورها را در مقابله با طالبان به دست بیاورد. احمد مسعود به دنبال متقاعد کردن کشورهای منطقه و جامعه جهانی برای مبارزه با طالبان است. او به کشورهای مختلف سفر می‌کند تا توجه را به سمت جبهه مقاومت ملی افغانستان و جلب حمایت به دست بیاورد.

وی همچنین به این مساله اشاره کرد که جبهه مقاومت ملی افغانستان به دنبال از سرگیری نبرد و مبارزه علیه طالبان است و افزود: شبه‌نظامیان طالبان کنترل نهادهای دولتی در پنجشیر و جاده‌های ولایتی را به دست گرفته‌اند. واحدهای مقاومت ملی افغانستان یکسری نواحی در کوهستان‌ها و سایر مناطق را در پنجشیر ایجاد کرده‌اند و به زودی تلاش خواهند کرد تا علیه "گروه‌ تروریستی طالبان" نبرد را از سر بگیرند.

 معاون سابق والی پنجشیر همچنین به این نکته اشاره کرد که جبهه مقاومت ملی افغانستان روابط خوبی با تاجیکستان دارد که کمک‌های اساسی را به مردم افغانستان در نبرد با طالبان ارائه می‌کند.

امامعلی رحمان، رئیس جمهوری تاجیکستان ۲۳ سپتامبر سال جاری میلادی در هفتاد و ششمین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل خواهان برگزاری انتخابات در افغانستان و تشکیل دولت جدید در این کشور با حضور نمایندگان از قومیت‌های مختلف به ویژه تاجیک‌ها در این کشور شده بود.

وی همچنین اعلام کرده بود که اعلام یک دولت جدید بدون در نظر گرفتن منافع شهروندان افغان، می‌تواند به پیامدهای فاجعه‌بار در افغانستان منجر شود.

رئیس جمهوری تاجیکستان همچنین درباره افزایش تهدید از جانب تروریسم بین‌المللی در افغانستان هشدار داده بود.

طالبان در پی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، ۱۵ اوت سال جاری میلادی کنترل کابل را به دست گرفته و در پی آن، اشرف غنی، رئیس جمهور پیشین افغانستان از کشور گریخت. طالبان کنترل تمامی افغانستان را به دست گرفت و هفتم سپتامبر، دولت موقت جدید را اعلام کرد که هنوز از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است.

در همین حال، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان ششم سپتامبر سال جاری میلادی اعلام کرد که طالبان به صورت موفقیت‌آمیزی کنترل ولایت پنجشیر را به دست گرفته و جنگ افغانستان پایان یافته است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا