فرماندار:
فرماندار دامغان گفت: عادی انگاری جمعیت کارگری در فصل پسته‌چینی و بازگشایی تالار‌های پذیرایی عوامل اصلی بازگشت وضعیت قرمز کرونایی دامغان است.
کد خبر: ۱۰۰۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲ 31 October 2021

جمعیت کارگری و بازگشایی تالارها باعث وضعیت قرمز کرونایی در دامغان شد

 

به‌ گزارش ایرنا، مهدی بندرآبادی شامگاه شنبه در جلسه ستاد مدیریت مقابله با کرونا شهرستان دامغان که به ریاست حبیب الله خجسته پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در سالن جلسات فرمانداری دامغان برگزار شد، افزود: جمعیت کارگری که از شهریورماه تا چندین روز قبل در شهرستان ساکن و مشغول برداشت پسته بودند و همچنین بازگشایی تالارهای عروسی و فقدان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این مجالس، از جمله عوامل قرمز شدن رنگ بندی کرونایی شهرستان دامغان است. 

وی ادامه داد: در اعلام آخرین رنگ بندی کرونایی دامغان در حالی رنگ قرمز را تجربه می کند که این تغییر وضعیت ناشی از عادی انگادی و کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است. 

بندرآبادی اظهار داشت: جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان، ۷۲ هزار و ۹۴۱ نفر است که تاکنون ۶۱ هزار و ۶۵۴ نفر معادل ۸۴.۵ درصد، دُز اول واکسن و ۴۳ هزار و ۲۹۹ نفر معادل ۶۰ درصد، هر ۲ نوبت واکسن را دریافت کردند.

وی اضافه کرد: روند انجام واکسیناسیون در شهرستان دامغان مطلوب و از میانگین کشوری بالاتر است و عموم مردم باید بدانند که واکسیناسیون، به تنهایی برای ایمن شدن در برابر کرونا کافی نیست اما عاملی تاثیرگذار است.

بندرآبادی تصریح کرد: بر اساس آمار، تاکنون ۹۰ درصد معلمان و ۷۹ درصد دانش آموزان هدف تحت پوشش در شهرستان دامغان واکسینه شده اند.

وی افزود: تلاش های بسیاری توسط اعضای ستاد مدیریت مقابله با کرونا دامغان تاکنون انجام شده است و با اقدام‌های موثر، تلاش می‌شود تا هرچه سریعتر دامغان از این وضعیت خارج شود.

فرماندار دامغان گفت: تا کنون ۳۵ هزار و ۱۳۲ مورد بازدید از واحدهای صنفی در شهرستان صورت گرفته است و پنج هزار و ۱۴۰ خودرو در طرح جامع مدیریت هوشمند ترددها اعمال قانون شدند.

۷۰ بیمار کرونایی در بیمارستان ولایت دامغان بستری هستند

رییس بیمارستان ولایت دامغان نیز در این نشست بیان کرد: ۵۵ بیمار در حال حاضر بستری هستند و ۱۵ بیمار بر اساس بستری موقت به صورت سرپایی درمان می شوند و هشت بیمار کرونایی در بخش آی سی یو بیمارستان تحت درمان هستند. 

محمدی ادامه داد: هم‌اکنون سه بخش بستری، یک بخش ویژه و یک بخش تحت نظر اورژانس به بیماران کرونایی اختصاص دارد.

محمدی خاطرنشان کرد: از لحاظ تامین ‌تجهیزات و ملزومات بیماران، دارو و اکسیژن، علی رغم سختی های موجود، مشکلی وجود ندارد. 

وی اظهار داشت: با توجه به روند افزایش تعداد بیماران، نسبت به بحث ظرفیت بیمارستان دغدغه وجود دارد و امید می رود با مداخلات پیشگیرانه و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم شاهد این امر نباشیم. 

رییس بیمارستان ولایت دامغان با بیان اینکه در اوج موج پنجم کرونا، به صورت هفتگی ۱۵۶ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در شهرستان دامغان شناسایی شد، تاکید کرد: طی ۲ هفته گذشته ۳۴ بیمار کرونایی در شهرستان دامغان شناسایی شد که این ‌میزان در هفته گذشته با افزایش ۱۰۰ درصدی به ۷۰ بیمار رسید.

طبق تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شاهرود و دامغان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند. 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار