اعتراض شدید هواداران پورتو
مهدی طارمی شب عجیبی را برابر یاران بیرانوند تجربه کرد. او 2 پاس گل داد اما داور این مسابقه 3 خطای پنالتی روی بازیکن ایرانی پورتو را اعلام نکرد.
کد خبر: ۱۰۰۵۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳ 31 October 2021

به گزارش تابناک سمنان مهدی طارمی مقابل بواویشتا شب خوب اما پر حاشیه ای را پشت سر گذاشت. ملی پوش ایرانی در این دیدار 2 پاس گل به اوا نیلسون داد و نقش مهمی در پیروزی 4 بر یک تیمش داشت. اما نکته مهم این دیدار، 3 صحنه بسیار مشکوکی بود که روی مهاجم بوشهری پورتو و در محوطه جریمه میهمان رخ داد اما داور مسابقه هیچ کدام را پنالتی تشخیص نداد. تیاگو مارتینس داور مسابقه هم در طول بازی و هم در فضای مجازی مورد هجمه شدید بازیکنان، کادرفنی و هواداران پورتو قرار گرفته است. صحنه های مشکوک به پنالتی که روی مهدی طارمی رخ داد اما این داور در هیچ کدام از صحنه ها اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

 

 

 

 


برخورد اول در دقیقه 52 رخ داد. پاس دیدنی اوانیلسون درون محوطه جریمه به طارمی رسید و در حالیکه بازیکن ایرانی پورتو می توانست در موقعیتی تک به تک با علیرضا بیرانوند قرار بگیرد، اما رودریگو آباسکال مدافع بواویشتا با قرار دادن دست چپ روی شانه طارمی و همچنین برخورد پایش با ران این مهاجم بوشهری، باعث سرنگونی او شد اما داور مسابقه هیچ اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

 

 

 

 

 

این صحنه دقایقی بعد نیز دوباره تکرار شد. باز هم یک پاس زیبا و پشت مدافعین از اوا نیلسون نصیب طارمی شد و مجددا رودریگو آباسکال مدافع بواویشتا در کورس با مهدی طارمی قرار گرفت و پس از اینکه با دست چپ باعث ایجاد مزاحمت برای مهاجم پورتو شد، تعادل طارمی را بر هم زد و این بازیکن روی زمین افتاد که باز هم تیاگو مارتینس اعتقادی به خطای پنالتی نداشت. چهره درمانده طارمی از تصمیمات داور مسابقه کاملا مشهود بود که البته با خشم شدیدی نیز همراه شد.

 

 

 

 

 

قضاوت عجیب این داور مسابقه در ادامه باعث عصبانیت طارمی شد چرا که او نشان داد علاوه بر خطاهای پنالتی، خطاهای عادی روی طارمی را نیز نمی گیرد! در دقیقه 62 و در میانه میدان، بازیکن بواویشتا به نظر روی طارمی مرتکب خطا شد و در حالیکه همگان منتظر سوت داور بودند، اما قاضی میدان باز هم تشخیص داد که خطایی روی طارمی رخ نداده و این تصمیم خشم مهاجم بوشهری را برانگیخت و او برای جبران حرکت بازیکن حریف، با پای خود روی پای بازیکن بواویشتا رفت و همین مسئله کافی بود تا تیاگو مارتینس دست به جیب شده و به طارمی کارت زرد نشان دهد. این تصمیم داور مسابقه در حالی رخ داد که او 2 دقیقه پیش از این صحنه و به فاصله یک دقیقه به اوتاویو مونتیرو و په په هم کارت زرد داده بود و این مسئله خشم هواداران حاضر در استادیوم دراگائو را برانگیخت و آنها با سوت های کر کننده، به تصمیمات داور میدان معترض شدند.

 


 

 

 

مهدی طارمی که معمولا کم عصبانی می شود، در آن دقایق کاملا از تصمیمات داور مسابقه خشمگین شده بود. این عصبانیت در دقیقه 60 به اوج خود رسید. جایی که او برای سومین بار درون محوطه جریمه سرنگون شد و داور باز هم پنالتی نگرفت. این بار پاس در عمق ویتور فریرا نصیب طارمی شد و خاوی گارسیا مدافع بواویشتا با فشار دست راستی که بر طارمی وارد کرد، تعادل او را برهم زد و این بازیکن پس از اینکه روی زمین افتاد، برخوردی هم با علیرضا بیرانوند داشت و در کمال تعجب داور این صحنه را نیز پنالتی اعلام نکرد.

 

چهره بهت زده طارمی و خنده تلخ او پس از عدم اعلام پنالتی، عصبانیت بالای این مهاجم بوشهری را نشان می داد. طارمی باور نمی کرد که تیاگو مارتینس 3 صحنه مشکوک به پنالتی به روی او را خطا تشخیص نداده است. خشم طارمی باعث شد تا سرجیو کونسیسائو بلافاصله دستور تعویض طارمی را صادر کند تا او کارت زرد دوم را دریافت نکند و فرانسیسکو کونسیسائو جایگزین این مهاجم بوشهری شد. طارمی که در لحظات تعویض و بیرون رفتن از زمین مسابقه، به شدت عصبانی بود، با داور مسابقه به بگو مگو پرداخت که او توسط په په و سایر هم تیمی هایش به بیرون هدایت شد تا مبادا کارت زرد دوم را بگیرد. نکته جالب اینکه در لحظه تعویض طارمی، تمام هواداران حاضر در استادیوم دراگائو سرپا ایستاده و برای طارمی دست زدند که این بازیکن ایرانی نیز به ابراز احساسات آنها پاسخ داد.

 

 

 

 

 

روزنامه اوژوگو پرتغال نیز پس از این اتفاقات جنجالی در خبری درخصوص تعویض طارمی نوشت: سرمربی پورتو برای جلوگیری از دریافت کارت زرد دوم و اخراج این بازیکن، مهاجم ایرانی را تعویض کرد. در دقیقه 71 دربی بین پورتو و بواویشتا و در زمانی که اژدهایان با نتیجه 3-1 پیش بودند ، سرجیو کونسیسائو که به وضوح از داوری ناراضی بود، طارمی را تعویض کرد تا از دریافت کارت زرد دوم و اخراج او جلوگیری کند. همانطور که در تصاویر پخش شده از تلویزیون دیده می شود، کونسیسائو می گفت: این مایه شرمساری است.

 


این یکی از صدها توئیتی است که هواداران پورتو در فضای مجازی و در حمایت از طارمی به اشتراک گذاشته اند. این حساب کاربری نوشته است:
امروز یک سیرک در استادیوم دراگائو برپا بود. کاری که این آقا با طارمی انجام داد و 3 پنالتی او را خورد و هیچ کدام آنها اعلام نشد، باور نکردنی است.

 


در فضای مجازی نیز هواداران پورتو به شدت نسبت به عملکرد داوری معترض شدند. آنها با ارسال توئیت های فراوانی به حمایت از بازیکن ایرانی تیمشان پرداخته و مدعی شدند که داور مسابقه 3 پنالتی پورتو را به سرقت برده است. به هر شکل این بازی جنجالی در پایان با نتیجه 4 بر یک به سود پورتو به پایان رسید.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار