رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه واکسن به‌تن‌هایی در مقابله با کرونا کافی نیست، گفت: هم‌اکنون ۲۰ بستری کرونایی در شبانه‌روز به ثبت رسید که همین باعث قرمز شدن شاهرود شده است.
کد خبر: ۱۰۰۵۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹ 30 October 2021
واکسن تنها برای مقابله با کرونا کافی نیست/ یادآوری شرایط شکننده
 
 
به گزارش تابناک سمنان رضا چمن ظهر شنبه در جلسه هم‌زمان ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا میزبانی سالن یادگار امام استانداری سمنان ضمن بیان اینکه در پیک پنجم همه‌گیری کرونا، ۵۰ بستری کرونا در طی شبانه‌روز به ثبت رسید که درروند کاهشی به ۱۳ بیمار دست‌یافتیم، ابراز داشت: امروز مجدداً به ۲۰ بستری کرونایی در شبانه‌روز رسیده‌ایم و به دلیل این روند افزایشی، شهرستان شاهرود قرمز شده است.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۱۵ بیمار کرونایی در بخش‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بستری هستند، افزود: باید امروز این زنگ خطر را جدی گرفته و با اقدامات مؤثر ازجمله آگاهی بخشی و رعایت پروتکل‌ها و بیماریابی فعال، از گسترش بیماری جلوگیری کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه تزریق واکسن به‌تن‌هایی برای عدم ابتلاء به کرونا کافی نیست، ابراز داشت: می‌بایست نسبت به رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و دوری از عادی انگاری، اهتمام داشت و باید گفت عادی‌سازی، از جهات مختلف ریسک ورود به شرایط قرمز کرونایی و گسترش شیوع بیماری را دارد.

چمن بابیان اینکه ۸۵ درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه تا امروز، دُز اول و ۵۴ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند، تصریح کرد: در این خصوص می‌بایست به پوشش ۹۰ درصدی تزریق واکسیناسیون برای دستیابی به ایمنی رسید.

وی بابیان اینکه بیش از ۳۰۰ هزار نفر از دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خدمات دریافت می‌کنند، افزود: ما طی هفته گذشته در شرایط شکننده‌ای قرار داشتیم و با توجه به اینکه واکسیناسیون تکمیل‌نشده است، با وضعیت گسترش و شیوع بیماری روبرو می‌شویم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار