تحرکات باشگاه در پنج‌شنبه پاییزی
درحالی‌که باشگاه استقلال قصد دارد ماجراجویی خود را در فصل نقل و انتقالات ادامه دهد، با مشکلاتی مواجه شده که نهایتاً باید تا پایان این هفته چاره‌ای برای حل آن بیندیشند.
کد خبر: ۱۰۰۵۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹ 29 October 2021

به گزارش تابناک سمنان برای استقلال فصل نقل و انتقالات تازه‌وارد فصل جدیدی شده، آن‌ها علی‌رغم اینکه در جذب بازیکنان تا حدی با انتقاداتی از سوی هوادارانشان مواجه شده بودند، با ورود آجرلو درحالی‌که کمتر از یک ماه به پایان فصل نقل و انتقالات مانده است موفق شدند آرتوریامگای فرانسوی را به جمع بازیکنانشان اضافه کنند.

 

بازیکنی که در همان بدو ورودش با زدن دو گل توانست طلسم ناکامی‌های استقلال را در فولادشهر مقابل گاندوهای اصفهانی بشکند و به مرد اول هفته دوم لیگ برتر تبدیل شود و این برگ برنده‌ای برای استفاده استقلال از بازیکنان خارجی شد.

 

ورود یامگا 25 ساله پایان کار نبود. مصطفی آجرلو طبق وعده‌ای که به فرهاد مجیدی داده بود، توانست مقدمات "رودی ژستد" مهاجم اسبق استون ویلا را به تهران فراهم کند، آن‌هم در شرایطی که می‌رفت این انتقال در لحظات آخر صورت نپذیرد، اما این مهاجم "بنینی تبار فرانسوی" درنهایت با درایت مدیران وقت باشگاه وارد خاک ایران شد تا به‌محض ورودش آن دسته‌گل رز آبی معروف را در دستانش ببیند که به‌نوعی نشان دهد همه‌چیز برای بستن قرارداد فراهم است.

 

اما دراین‌بین محدودیت‌هایی نیز وجود دارد که همین امر باعث شده تا علی‌رغم اینکه 4 روز است که از ورود او به ایران سپری‌شده هنوز خبری مبنی بر انتقال رسمی او به استقلال منتشرنشده است که در ادامه قصد داریم به این مسئله بپردازیم.


لیست بازیکنان بالای 23 سال باشگاه استقلال بعد از عقد قرارداد با آرتور یامگا به شرح زیر است:

 

 1-سیدحسین حسینی 2- رشید مظاهری 3-وریا غفوری 4- محمدحسین مرادمند 5-سیاوش یزدانی 6- روزبه چشمی 7- زبیر نیک‌نفس 8- سید احمد موسوی 9- ابوالفضل جلالی 10-آرش رضاوند 11-ارسلان مطهری 12-آرمان رمضانی 13- امین قاسمی‌نژاد 14- محمدرضا آزادی 15-سعید مهری 16- بابک مرادی 17- کوین یامگا 18-محمد دانشگر 19-مهدی مهدی‌پور 20- عارف آقاسی


با احتساب لیست فوق، باشگاه استقلال بنا به قانون سازمان لیگ درخصوص بازیکنان بزرگ‌سال (هر تیم لیگ برتری می‌تواند از 20 بازیکن بالای 23 سال استفاده کند) دیگر جای خالی ندارد و از همین است که آبی‌های پایتخت تا به امروز نتوانسته‌اند قرارداد رودی ژستد را در سازمان لیگ به ثبت برسانند. این در حالی است که پیش‌ازاین گفته می‌شد آن‌ها قصد دارد با توجه به داشتن دو بازیکن در سمت راست‌خط دفاعی قراردادشان را با احمد موسوی فسخ کنند که تا به امروز هنوز نتوانسته‌اند موسوی را به خروج از لیست این فصل 1400-1401 متقاعد کنند.

 


موسوی در آخرین اظهاراتش دراین‌ارتباط اعلام کرده: "هنوز بازیکن استقلال است و به همین خاطر باید به تمرینات برود و کنار تیم باشد". به نظر می‌رسد او از رفتار باشگاه بسیار ناراحت است و تصمیم گرفته است از اختیارات خودش با توجه به قراردادی که دارد استفاده کند، حتی اگر رفتارش به این قیمت تمام شود مجیدی او را در لیست سیاه خود قرار دهد و از او در طی فصل استفاده نکند.


 در ادامه این ماجرا فرهاد مجیدی در نشست خبری امروز (جمعه 7 آبان) پیش از دیدار مقابل تراکتور در ارتباط با بازیکنانش اعلام کرد که ژستد را برای دیدار هفته چهارم مقابل فجر سپاسی در اختیار دارد. می‌توان حدس زد سرمربی استقلال به‌احتمال‌زیاد با توجه صحبت‌هایی که با آجرلو انجام داده این اظهارات را انجام داده است.


اما راهکار آجرلو برای بیرون رفتن از این مخمصه که به‌نوعی شاید یکی از اولین چالش‌های جدی آجرلو در باشگاه استقلال باشد چه می‌تواند باشد؟

 

اجرلو زمانی که متوجه پافشاری احمد موسوی برای حضور در تمرینات و عدم فسخ قرارداد با این تیم شد چاره‌ای نداشت تا از بین سعید مهری، بابک مرادی و آرمان رمضانی یک نفر را از لیست باشگاه خارج کند که این امر باید با توافق خود بازیکن باشد. آن‌هم به این دلیل که طبق قوانین سازمان لیگ باشگاه‌ها برای خروج یک بازیکن از لیست نفرات خود باید یک ماه قبل از پایان نقل و انتقالات اقدام کنند و نامه رسمی بزنند اما استقلال درخصوص بازیکنانش چنین کاری را انجام نداده و به همین خاطر یک‌طرفه نمی‌تواند قرارداد او را فسخ کند.

 


در ارتباط با سعید مهری باید گفت با احتساب حضور مؤثر او به‌عنوان اولین بازیکن تعویضی مقابل ذوب‌آهن دیگر بعید است مجیدی بخواهد این بازیکن را از دست بدهد.


اما آن چیزی که باعث قوت گرفتن هرچه بیشتر شایعه فسخ قرارداد با بابک مرادی و آرمان رمضانی شده، عدم استفاده مجیدی از این دو بازیکن در دو هفته ابتدایی و علاوه بر این حضورشان طی روزهای اخیر در باشگاه بود، علی‌رغم اینکه هیچ‌کدام از بین این دو نفر پاسخی به خبرنگاران ندادند؛ ولی وقتی پازل‌ها را در کنار هم قرار می‌دهیم می‌توانیم این احتمال را بدهیم که باشگاه استقلال با توجه به دو بازیکن خارجی دیگری که می‌خواهد در لیست اضافه کند (که البته یکی از آن‌ها در حال حاضر در تهران به سر می‌برد) چاره‌ای جز فسخ قرارداد به یکی از آن‌ها یا هردوی آن‌ها را ندارد که نهایتاً طی تا آخر این هفته همه‌چیز درخصوص این چالش ابتدای فصل استقلال روشن خواهد شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار