رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: بیشترین جرائم اینترنتی استان از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال مربوط به کلاهبرداری اینترنتی از شهروندان بوده است.
کد خبر: ۱۰۰۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶ 23 October 2021
 
 
 
به گزارش تابناک سمنان سرهنگ محمد رضا فدائیان رئیس پلیس فتا استان سمنان ابراز داشت: طبق بررسی‌های انجام شده ۵۲ درصد از کل پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا استان سمنان در نیمه نخست امسال مربوط به کلاهبرداری اینترنتی است.

او ادامه داد: بعد از کلاهبرداری اینترنتی، هتک حیثیت و برداشت غیرمجاز از حساب کاربران بیشترین جرایم سایبری در استان سمنان از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال بود.

رئیس پلیس فتا استان سمنان بیان کرد: ضعف سوادرسانه‌ای، سهل‌انگاری و اعتماد نابجا عوامل اصلی سرقت اطلاعات کاربران به خصوص در حوزه مالی به وسیله مجرمان سایبری است.

فدائیان تصریح کرد: ۸۸ درصد پرونده‌های ورودی به پلیس فتا استان سمنان در ۶ ماه نخست امسال با تلاش متخصصان و کارشناسان پلیس فتا کشف شد.

او یادآور شد: تحلیل آماری پرونده‌های ورودی به پلیس فتا استان سمنان نشان می‌دهد پرونده‌های مربوط به برداشت غیر مجاز نیمه نخست امسال در استان کاهش ۴۸ درصدی داشت.

او خاطر نشان کرد: آگاه‌سازی‌های عمومی و انجام اقدام‌های پیشگیرانه از سوی پلیس با کمک رسانه برای ارتقای سواد سایبری و رسانه‌ای از جمله عوامل کاهش پرونده‌های ورودی در پلیس فتا استان سمنان در ۶ ماه نخست امسال است.

رئیس پلیس فتا استان سمنان اظهار داشت: تیم رصد و پایش پلیس فتا استان با بهره‌گیری از قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به پایش گسترده این فضا پرداخته و با مجرمان و کلاهبرداران فضای مجازی با جدیت برخورد می‌کند و مجرمان باید بدانند خدشه به امنیت کاربران در فضای مجازی خط قرمز پلیس فتا است.

پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند.
 
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار